مرشد نوجوان ورزش باستانی

«مرشدخوانی» در محضر رهبر انقلاب را افتخار شیرین زندگی خود می‌دانم

قم (پانا) - مرشد نوجوان ورزش زورخانه ای گفت مرشدخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی از بزرگترین افتخارات و شیرین‌ترین صحنه های زندگی من است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
«مرشدخوانی» در محضر رهبر انقلاب را افتخار شیرین زندگی خود می‌دانم

پرداختن به ورزش آن هم در سن نوجوانی و بخصوص انس با ورزش باستانی را می توان از توفیقات الهی دانست که نصیب یک فرد می شود. بخصوص اجرای ورزش باستانی در حضور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همواره دغدغه شان تحصیل، تهذیب و ورزش جوانان بوده، موجب مزید افتخار است که باید به آن بالید.

به بهانه دیدار اخیر باستانی کاران نوجوان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای ورزش باستانی در محضر ایشان، مجتبی جهان آرای، مرشد ورزش باستانی، 18 ساله دانش‌آموز پایه دوازدهم اهل قم که در آن دیدار افتخار حضور داشته، با پانا گفت‌وگو کرده است.

چند سال است که سابقه فعالیت ورزشی دارید؟

12 سال است که در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای فعالیت دارم و ۶ سال است که به صورت تخصصی در حرفه مرشدی فعالیت می‌کنم.

چه کسانی مشوّق شما بودند؟

اولین و بزرگترین مشوق بنده در این راه پدر عزیزم بود که برای بنده بسیار زحمت کشیدند. اساتید بنده در این رشته استاد مرشد امیر فردی است که هم‌اکنون بعنوان ریاست هیأت فعالیت دارند و استاد مرشد اسحاقی که از پیشکسوتان این فن هستند و از الطاف و محبت های این دو برگوار کمال تشکر را دارم.

در مورد جریان دیدارتان با رهبر معظم انقلاب و اجرای حرکات باستانی در محضر ایشان بفرمایید.

ما به همراه فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و تمام ورزشکاران و نام آوران و مدال آورانی که دعوت شده بودند، اعضای تیم ملی جوانان ورزش های زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران از تهران، قم، اصفهان، مشهد، البرز، شاهرود و قزوین با افتخار در این مراسم حضور پیدا کرده و آیین ملی مذهبی ورزش پهلوانی را در محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله تعالی) به نمایش گذاشتیم. در واقع این دیدار، مراسم تجلیل از مدال آوران و پرچمداران ورزش ایران در سال جاری بود و اکثر قهرمانان رشته‌های ورزشی کشور در سطح جهان و آسیا، روسای فدراسیون های ورزشی، مسئولین ورزش استان‌ ها، داوران و پیشکسوتان در این مراسم حضور داشتند.»

هنگام اجرا چه شعری را خواندید؟

بنده در اجرای خود شعر اصیل زورخانه‌ای «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند» از سعدی را در دستگاه همایون اجرا کردم.

هدف خاصی از انتخاب این شعر داشتید؟

این شعر نه تنها حماسی و زورخانه‌ای است، بلکه مربوط به صلح و دوستی میان انسان‌ها و کمک رساندن به یکدیگر است، ولی متأسفانه فلسطین اشغالی در حال حاضر در یک دوره کاملا جنگی به سر می‌برد و رژیم صهیونسیتی و اشغالگر اسرائیل هیچ زمانی مضمون و مفهموم این شعر را درک نکرد، نمی‌کند و نخواهد کرد و امیدواریم به خواست پروردگار بزودی زود این رژیم منحوس و کودک کش با شجاعت رزمندگام مقاومت از صحنه روزگار محو شود.»

از لحظات دیدار با رهبر معظم انقلاب چه خاطره ای دارید؟

برای اولین بار بود که به دیدار ایشان مشرف می شدم، دقایقی که از نزدیک در محضرشان بودیم ابتدا از دعوت ایشان و دفتر مقام معظم رهبری تشکر کردیم و سپس درخواست کردیم که به مسئولین ورزش کشور بفرمایند نسبت به ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای اهتمام بیشتری داشته باشند و مهم ترین چیزی که به آن اشاره کردیم موضوع پراهمیت بین‌المللی کردن این ورزش ملی و کهن بود که با استقبال فراوان ایشان نیز همراه شد.

چه احساسی دارید از اینکه توفیق دیدار نصیبتان شد؟

بنده از جانب همه همشهریان قمی، ورزشکاران، دوستان، آشنایان و بخصوص جامعه ورزش زورخانه‌ای قم و دانش آموزان ورزشکار قم در این دیدار حضور پیدا کردم و این توفیق را از بهترین و شیرین ترین افتخارات زندگی خود می دانم. بخصوص آنکه ایشان یک انگشتر زیبا و چفیه ارزشمند را به بنده هدیه دادند.

گفتگو: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار