مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

آگاهی و روشنفکری سرلوحه کار یک خبرنگار است

سمنان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان با عنوان این که درخت یک خبرنگار زمانی که میوه آگاهی و بصیرت و روشنفکری را درو کند، به بار می‌نشیند، اظهار کرد درخت یک خبرنگار با قرار دادن این ویژگی‌ها به عنوان سرلوحه خود به بار نشسته است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی و روشنفکری سرلوحه کار یک خبرنگار است

سید جمال وزیری صبح امروز در همایش استانی خبرنگاران پانا، مکث، تکیه و آهنگ را ویژگی های یک خبرنگار دانست و افزود: خبرنگار باید این سه واژه را در ذهنش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه درد فهمیدن و فهماندن و مفهوم شدن برای خبرنگار است، گفت: این ذات محتوا و رسالت یک خبرنگار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان این نکته که سه فرایند شناختی و اجتماعی و هیجانی مدنظر خبرنگار است، خاطرنشان کرد: خبرنگار با توفان تصاویر می تواند زندگی یک اجتماع را در بر گیرد.

وزیری به سخنان وزیر آموزش و پرورش در اجلاس مدیران کل اشاره کرد و ادامه داد: خبرنگاران پانا باید پویشی تحت عنوان « از کف مدرسه چه خبر؟» را راه اندازی کنند، یعنی هر مدرسه در استان باید حداقل یک خبرنگار داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر خبر باید دو ویژگی خبر دادن و نگاه به آینده داشته باشد، افزود: قدم زدن و قلم زدن شما دانش آموزان عزیز در کف مدرسه، ترجمان کوشش معلمان و نیاز های آموزشگاه شما است و شما زبان های گویای مدرسه هستید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان صحبت های خود یاد و خاطره ۱۸۴ خبرنگار شهید غزه که برای انعکاس واقعیت های کربلای غزه که به شهادت رسیدند را گرامی داشته و بیان کرد: خبرنگاران شهیدی که در حملات وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل واقعیت ها و حقیقت های جامعه را به گوش جهانیان رساندند.

دانش آموز خبرنگار: محسن امیرجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار