سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پانا اعلام کرد؛

صدور کیفرخواست در پرونده فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌‌ها

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای متخلفان فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
صدور کیفرخواست در پرونده فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌‌ها

مسعود ستایشی در سی‌ونهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال پانا درخصوص اقدامات قضایی برای برخورد با فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌ها گفت: در این رابطه با رئیس سازمان غذا و دارو صحبت کرده‌ام. نظارت بر عرضه و فروش داروهای قاچاق بر عهده سازمان غذا و دارو است و ما هم بر اساس گزارش‌هایی که از غذا و دار داشتیم، این گزارش‌ها را ارجاع کردیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: گزارش‌هایی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران ارسال شده که پرونده گزارش‌ها را به دادسرای انقلاب ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی ارسال کردیم. پس از ارجاع پرونده و پس از تحقیقات کامل و جامع صورت گرفته از سوی ضابط مربوطه، دو سکو مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند و پس از اعلام صدور قرار جلب دادرسی مدیران این سکوها و داروخانه‌هایی که با آنها همکاری داشتند به اتهام حمل و فروش و نگهداری داروهای قاچاق برای آنها قرار جلب دادرسی صادر شده و پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شده است. بعضا مداخله در امر پزشکی و فروش داروهای سقط جنین و داروهای غیر مجاز بوده است که کیفرخواستی صادر شده و به مرجع صالح قضایی ارجاع می‌شود.

وی تاکید کرد: از رئیس سازمان غذا و دارو قول گرفتم با جدیت نسبت به این موضوع ورود کنند و اگر پرونده‌ای ارسال شد ما هم برای پیگیری قضایی آن ورود می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار