ریئس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده در گفت‌وگو. با پانا:

قیمت گوشت در روزهای آینده کاهش می‌یابد

تهران(پانا)- رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت اکنون بازار تهران در حال تنظیم‌شدن با گوشت وارداتی است و در روزهای آینده شاهد ثبات و کاهش قیمت گوشت خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
قیمت گوشت در روزهای آینده کاهش می‌یابد

منصور پوریان، رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده در گفت‌وگو با پانا گفت: «ما افزایش قیمت گوشت نداریم بلکه فقط یک موج‌سازی کاذب است زیرا اتفاقی در کشور رخ نداده که انتظار افزایش قیمت گوشت را داشته باشیم.»

وی ادامه داد: «اکنون واردات گوشت روند عادی خود را طی می‌کند و حتی افزایش هم یافته است. همچنین تولید داخلی ما و دامی که کشتار و عرضه می‌شود، نرمال و خوب است.»

پوریان گفت: «دربعضی از استان‌ها مثل استان خوزستان گوشت گرم به نسبت قیمت منطقی بالاتر است و دلیل آن هم این است که در این استان‌ها ورود و خروج دام ممنوع است که اگر این ممنوعیت رفع شود، ما شاهد نرمال‌شدن قیمت‌ در این استان‌ها خواهیم بود.»

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده اظهار کرد: « پاییز و زمستان به عنوان پیک مصرف گوشت قرمز در کشور مطرح است. با مشاهده در خود بازار، شاهد کاذب‌بودن این افزایش قیمت‌ها می‌شویم. »

قیمت گوشت منجمد در محدوده 360هزار تومان است

پوریان گفت: «گوشت‌های منجد که باز هم به مقدار زیاد در کشور وارد می‌شود، درمحدوده قیمت 360هزارتومان است. با این میزان گوشت موجود در کشور دلیلی برای گرانی قیمت نداشته و می‌توان به راحتی فهمید که این افزایش قیمت‌ها شایعه ای کاذب است.»

وی درباره استناد شایعه‌سازان به این دلیل که چون کشتارگاه‌ها کشتار نمی‌کنند، قیمت گوشت افزایش یافته است، گفت: «دلیل اینکه کشتارگاه‌ها کمتر کشتار می‌کنند این است که اکنون بازار تهران در حال تنظیم‌شدن با گوشت وارداتی است و ما در روزهای آینده به ثبات و کاهش قیمت خواهیم رسید.»

لوکس‌فروشی گوشت و محصولات پروتئینی نداریم

وی در مورد اینکه گوشت به صورت لوکس در بازار عرضه می‌شود، گفت: «ما چیزی به نام لوکس‌فروشی گوشت یا کالاهای پروتئینی نداریم بلکه فقط چربی گوشت گرفته‌شده و در ظرف‌های پلاستیکی بسته‌بندی می‌شوند.»

پوریان افزود: «به طور کلی گوشت به دو صورت عرضه می‌شود که یک نوع به صورت گرم و لاشه‌ای در قصابی‌ها و نوع دیگردر ظروف یکبار مصرف که توسط شرکت‌های بسته‌بندی عرضه می‌شود.»

گفتنی است که در قصابی‌های تهران قیمت ران گوسفند 550هزار تومان، شقه 480هزار تومان، سردست 480هزارتومان و گوشت بدون استخوان500هزارتومان به فروش می‌رسد.

همچنین در فروشگاه‌های آنلاین قیمت هر کیلو ران گوسفندی 823هزارتومان، شقه گوسفندی 589هزارتومان و راسته گوسفندی 749هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار