معاون وزیر علوم خبر داد؛

زنگ پژوهش در مدارس کشور به صدا در می‌آید

تهران (پانا) - معاون پژوهشی وزارت علوم ضمن تشریح برنامه‌های وزارت علوم در هفته پژوهش گفت زنگ پژوهش روز یکشنبه ۱۹ آذرماه در مدارس کشور به صدا در می‌آید.

کد مطلب: ۱۴۲۹۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
زنگ پژوهش در مدارس کشور به صدا در می‌آید

پیمان صالحی در نشست خبری هفته ملی پژوهش اظهار کرد: هفته پژوهش در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود که هفته پژوهش استانی طی روزهای ۱۱ تا ۱۷ آذرماه و هفته پژوهش ملی طی روزهای ۱۹ تا ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش گفت: در روز ۱۹ آذرماه زنگ پژوهش در مدارس کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش به صدا در می‌آید و دانش‌آموزان برتر و برگزیده در حوزه پژوهش معرفی می‌شوند است.

وی افزود: در هفته پژوهش درهای باز دانشگاه را داریم که دانش‌آموزان با حضور در دانشگاه‌ها از نزدیک با فعالیت‌های پژوهشی آشنا می‌شوند.

صالحی در ادامه با اشاره به عناوین روزهای هفته پژوهش و فناوری گفت: روز یکشنبه ۱۹ آذرماه تحت عنوان پژوهش، مدرسه و آینده‌سازان ، روز دوشنبه ۲۰ آذرماه تحت عنوان توسعه بازار محصولات تولید داخل، سه شنبه ۲۱ آذرماه تحت عنوان دانشمندان و سرآمدان علمی، پیشران پژوهش و فناوری، چهارشنبه ۲۲ آذرماه تحت عنوان پژوهش و فناوری در خدمت جامعه و صنعت، پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه تحت عنوان پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی، جمعه ۲۴ آذرماه تحت عنوان علوم انسانی و علوم پایه ارکان توسعه و پیشرفت و شنبه ۲۵ آذرماه تحت عنوان روز پژوهش نام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش و فناوری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استانی و نمایشگاه‌ تقاضای ساخت و تولید ایرانی(تستا) برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری سال جاری با شعار «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» برگزار می‌شود، گفت: همچنین بیست ‌و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری نیز در مصلای تهران طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه جاری برپا می‌شود.

صالحی در ادامه افزود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران، جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش‌آموزی نیز در هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همانند سال‌های گذشته پارک علم و فناوری گیلان برگزار کننده نمایشگاه فن‌بازار است، گفت: در این نمایشگاه محصولات پارک‌های علم و فناوری بر اساس سطوح آمادگی فناوری مورد داوری قرار می‌گیرند و ۲۰۵۸ فناوری داوری می‌شوند.

به گفته وی، وزارتخانه‌های صمت، کشاورزی، وزارت بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش بیشترین همکاری را در حوزه پژوهش داشته‌اند.

صالحی درباره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار گفت: این نمایشگاه در حدود ۱۰ هزار متر در مصلای امام خمینی برپا می‌شود. برای جشنواره تجلیل از پژوهشگران فناوران و نوآوران کشور، بر اساس آیین‌نامه‌ای که وجود دارد، برگزیدگان شناسایی شدند و هفته آینده روز سه‌شنبه مراسم برگزار خواهد شد و ۳۴۱ پژوهشگر و دانشمند در حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری درخصوص پژوهشگران برگزیده نیز گفت: از گروه آموزشی فنی و مهندسی ۱۱۸ نفر، علوم انسانی ۷۸ نفر، علوم پایه ۷۱ نفر، کشاورزی و منابع طبیعی ۴۱ نفر، هنر ۱۸ نفر، علوم پزشکی ۹ نفر و دامپزشکی ۶ نفر تقدیر می‌شوند. ۲۶۱ نفر از این پژوهشگران برگزیده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خدمت می‌کنند، ۵۵ نفر از آن‌ها در مراکز پژوهشی و ۲۵ نفر در دستگاه‌های اجرایی خدمت می‌کنند.

صالحی ادامه داد: در نمایشگاه «تستا» که یک نمایشگاه تقاضامحور است، سازمان‌ها و نهادهای مختلف نیازهای خود را در این حوزه مطرح می‌کنند. نهادهای مالی و حامیان پژوهش و فناوری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی درخصوص نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت، گفت: این نشست در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود که اهمیت ارتباط با نهادهای قانون‌گذار را نشان می‌دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: جشنواره تقدیر در دانشگاه شهید بهشتی و جشنواره اندیشمندان آن و دانشمندان جوان در دانشگاه تهران می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار