معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد در بازدید از دوره آموزشی رابطین مشاور:

طرح رابطین مشاور در راستای طرح تحول بنیادین اجرا می‌شود

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در بازدید از دوره آموزشی ویژه رابطین مشاور و پیشگیری، طرح رابطین مشاور در مدارس را در راستای طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۸۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح رابطین مشاور در راستای طرح تحول بنیادین اجرا می‌شود

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در این بازدید عنوان کرد: با توجه به نقش و اهمیت نشاط و شادابی روانی در شکل‌گیری شخصیت سالم و متعادل دانش‌آموزان، طرح رابطان مشاوره در مدارسی که فاقد مشاور هستند اجرا می‌شود.

وی در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح تعمیق و تسهیل خدمات مشاوره‌ای در مدارس و استفاده از ظرفیت و توان سایر همکاران، در ارائه خدمات مشاوره‌ای است. از دیگر اهداف این طرح، استفاده از ظرفیت و توان عوامل آموزشگاهی، در ارائه خدمات و راهنمایی‌های تربیتی و اخلاقی به دانش‌آموزان و شناسایی افرادی که نیازمند دریافت خدمات مشاوره‌ای دارند را به هسته مشاوره ارجاع دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: کمبود وقت و نبود مشاور در مدارس ایجاب می‌کند که از ظرفیت همکاران واجد شرایط در این زمینه استفاده شود. از مهم‌ترین وظایف رابطین مشاور در مدارس می‌توان به راهنمایی گروهی دانش‌آموزان در خصوص آداب و مهارت‌های زندگی، ارائه راهنمایی و آموزش به والدین، ارائه خدمات مشورتی به کارکنان مدرسه و شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و نیازمند به خدمات مشاوره‌ای و ارجاع آنان به هسته های مشاوره را نام برد.

حضرتقلی، درباره چگونگی جلسات آموزش رابطان مشاوره و پیشگیری گفت: محتوای آموزشی جلسات، آشناسازی رابطان با اهداف طرح و فعالیت‌های راهنمایی و مشاوره، آشنایی با ویژگی‌های رشدی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی، آموزش مهارت‌های زندگی (خودآگاهی، تصمیم گیری روابط بین فردی، ارتباط و ..)، آموزش اولیه چگونگی تشخیص دانش‌آموزان نیازمند به خدمات راهنمایی و مشاوره است. و همه این‌ها در راستای نشاط و شادابی روحی و روانی دانش‌آموزان است.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار