نقش مهم دانش‌آموزان به عنوان سفیران آموزش‌دیده، در کمک به خانواده هنگام حادثه

اردبیل (پانا) - معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت دانش‌آموزان به عنوان سفیران آموزش دیده، نقش مهمی در کمک به اعضای خانواده خود در مواقع بروز حادثه ایفا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم دانش‌آموزان به عنوان سفیران آموزش‌دیده، در کمک به خانواده هنگام حادثه

میرکمال‌الدین میرجعفریان،معاون امور عمرانی استانداری اردبیل در حاشیه برگزاری برنامه استانی بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور" در دبیرستان هیات امنایی المهدی (عج) آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل با اشاره به وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی متعدد در کشور و استان اردبیل، کسب آمادگی در مقابله و کاهش اثرات، خسارات و صدمات این حوادث را بسیار مهم خواند و بر کسب آموزش لازم در این زمینه تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای آموزشی برای جوامع هدف در برابر حوادث متعدد گفت: با اجرای این مانورها، هموطنان در زمان وقوع حوادث، با آگاهی و آمادگی بیشتر به مدیریت اوضاع پرداخته و از انجام اقدامات هیجانی پرهیز کرده و از تشدید خسارت و ابعاد حادثه جلوگیری می‌کنند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: امسال با برگزاری این مانور، آمادگی دستگاه‌های مرتبط با حوادث استان مورد سنجش قرار گرفت و با ارتقای آموزش در بین دانش‌آموزان، آنها نیز با فراگیری راه‌های کاهش آسیب، آمادگی بیشتری در برابر حوادث احتمالی کسب کردند.

میرجعفریان تصریح کرد: با برگزاری مانور زلزله، دانش‌آموزان به عنوان سفیران آموزش دیده، نقش مهمی در کمک به اعضای خانواده خود در مواقع بروز حادثه ایفا می‌کنند و با کسب آموزش لازم به مرحله خوداتکایی می‌رسند.

در جریان برگزاری بیست وپنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که همزمان با سراسر کشور در مدارس اقصی نقاط این استان به همت سازمان دانش آموزی استان و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط استانی به مرحله اجرا درآمد، دانش‌آموزان با مهارت‌های اصول پناه‌گیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله و حضور در محل‌های امن به صورت عملی آشنا شدند.

تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی، ترک کلاس به سمت محل ایمن، اصول حفاظت از جان در برابر حادثه، روش صحیح پناه‌گیری در مکان مناسب و عاری از خطر از جمله اهداف اصلی این مانور بود و دانش‌آموزان شرکت کننده، مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله را شبیه‌سازی کرده و با روش‌های ایمنی مربوط به زلزله آشنا شدند.

در این مانور، دانش‌آموزان همچنین ضمن یادگیری موضوعاتی مانند پناه‌گیری و تخلیه اضطراری در مدارس با فراگیری اصول امداد و نجات در زمان بحران و نیز روش‌های کمک به آسیب دیدگان آشنا شدند.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی شاهد حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید است.

استان اردبیل در حدود ۲۶۰هزار دانش آموز دارد که این دانش آموزان به صورت دوره‌ای و با برگزاری مانورهای متعدد، با اصول ایمنی در برابر حوادث آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار