اسماعیلی در پاسخ به پانا:

اهالی فرهنگ و هنر در چند نوبت به حوزه مقاومت اعزام شدند

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت ما اهالی فرهنگ و هنر را در چند نوبت به حوزه مقاومت درلبنان و مرزهای عراق و اردن و بخش‌هایی که امکان داشت، اعزام کردیم.

کد مطلب: ۱۴۲۷۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اهالی فرهنگ و هنر در چند نوبت به حوزه مقاومت اعزام شدند

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شنبه همایشی بین‌المللی به نام اشک مریم با حضور بانوان اندیشمند داخلی و خارجی برگزار شد که بیش از 20 کشور به صورت برخط در این همایش حضور داشتند و نوع نگاه جمهوری اسلامی به نقش موثر زنان در حوزه مقاومت در این اجلاس مورد توجه قرار گرفت.

وی در پاسخ به پانا در خصوص اعزام هنرمندان به غزه نیز اظهار کرد: ما اهالی فرهنگ و هنر را در چند نوبت به حوزه مقاومت اعزام کردیم درلبنان و مرزهای عراق و اردن و بخش‌هایی که امکان داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: چند همایش بین‌المللی در روزها و ماه‌های آینده در دستورکار خواهیم داشت.

وی افزود: ما امیدواریم موضوع غزه با پیروزی کامل جریان مقاومت به پایان برسد، همکاران رسانه‌ای و همکاران هنری و فرهنگی نقش موثری در تبیین ابعاد این حماسه داشتند. ما با دستور آقای رئیس‌جمهور مشکل معیشتی کتابداران و طرح‌های عمرانی حوزه کتابداران عمومی را داشتیم که ابلاغ رسمی شد، اتفاق مهمی بود.

وی بیان کرد: با صنف مرتبط جلسه برگزار کردیم با هماهنگی همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی این بخش مطابق پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب مشترک رسید. نوع نگاه دولت مانند لایحه 1401 است و فواید ناشی از وصول مالیات‌ها طبق لایحه دولت به صندوق هنر واگذار خواهد شد که موضوع مهمی در جهت حمایت از حوزه فرهنگ و هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما جمعه جشن خودکفایی کاغذ در حوزه تولیدات تحریر و کاغذ فرهنگی در مازندران خواهیم داشت و همکاران رسانه‌ای را دعوت کردیم که همراه ما باشند. ما از 5 هزار تن از تولید کاغذ در سال 1400 امروز به 80 هزار تن رسیدیم و صد و پنجاه و پنج کتاب درسی عینا با کاغذهای تولیدی داخل چاپ شده است. هفته گذشته مراسم انتخاب پایتخت کتاب کشور را در سمنان داشتیم و همچنین هفته فرهنگی ترکمنستان که در اصفهان آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار