مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش تکریم خدمت:

فرهنگیان با سابقه، گنجینه خرد و تجربه هستند

کلید ورود به مدرسه، مدیر است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد فرهنگیان باسابقه، گنجینه خرد و تجربه هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان با سابقه، گنجینه خرد و تجربه هستند

در همایش تکریم خدمت، آیین تجلیل از مدیران بازنشسته منطقه ۱۸ با حضور علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، سید احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۸ و دیگر مسئولین و همکاران در سالن اجتماعات شهید مختار سلیمانی برگزار شد.

علیرضا کریمیان، بازنشستگان را سرمایه های اصلی و واقعی نظام تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: بازنشسته ها سرمایه های انسانی دستگاه تعلیم و تربیت هستند که کوله باری از علم‌، اندیشه و تجربه هستند؛ در واقع فرهنگیان با سابقه، گنجینه خرد و تجربه هستند. من از بازنشسته ها خواهش می کنم رابطه ی قلبی و عاطفی خود را با آموزش و پرورش قطع نکنند که سرمایه های شبیه این بزرگواران نباید کنار گذاشته شوند، فرهنگیان بازنشسته نیاز است در کنار نیروی جوان قرار بگیرند و به آنها کمک دهند.

کریمیان افزود: فرهنگیان بازنشسته گنجینه اندوخته‌های تربیتی و علمی هستند و ذخایر باارزشی برای مجموعه آموزش و پرورش محسوب می‌شوند. وقتی از فعالان پیشکسوت فرهنگی تقدیر می‌شود، یعنی از علم، سواد، هنر، فرهنگ و مذهب تقدیر شده است و این عاملی برای افزایش انگیزه سایر همکاران فرهنگی است.

وی همچنین عنوان کرد: تکریم بازنشستگان فرهنگی جزو ارزش های نظام آموزش و پرورش بوده و به عنوان یک الگوی رفتاری و نماد شخصیت ویژه معلمی از جایگاه والایی برخوردار است و ارزش جامعه معلمی را تضمین می کند.

کریمیان در قسمتی از سخنان خود ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز گفت: در جهت اشاعه فرهنگ خیری، نیکوکاری و نوع دوستی با ابداع اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، و مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، باشگاه دانش آموزان خیر شروع به کار کرده است. با توجه به روحیه وحشی گری رژیم صهیونسیتی و تخریب مدارس غزه، دانش آموزان و فرهنگیان خیر شهر تهران اولین مدرسه خیرساز را در غزه خواهند ساخت و متولی اجرایی این کار بزرگ، مجمع خیرین مدرسه ساز با همکاری هلال احمر خواهد بود.

وی با توجه به دومین سال خدمت در آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: بعد از بررسی های گوناگون متوجه شدیم که خیلی از امور خدمت رسان از حیطه خدمت رسانی خارج شده است که با تلاش همه دوستان این چرخه خیلی سریع شکل گرفت و مدار خدمت رسانی در جریان است و می توان گفت؛ ما نزدیک قله هستیم. امروز شهر تهران روی پای خود ایستاده و بنده قدردان زحمات شما بزرگواران هستیم که این همه، حاصل تلاش شماست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران کلید ورود به مدرسه را مدیر مدرسه دانست و افزود: مدیری که خلاق و توانا باشد می تواند نقطه تحول در مدرسه باشد، مدیران مدارس پیشران آموزش و پرورش کشور بوده و ایده های ناب در ذهن خلاق مدیران مدارس است، قدر فعالیت ها و ایده های خود را بدانید و نگذارید به روزمرگی شما و فقط در مدرسه شما اجرا شود و بلکه ایده های شما باید در شهر تهران و حتی در کل کشور اجرا شود، کشور پشت سر شهر تهران حرکت می کند و بیشتر ایده های ناب کشوری از شهر تهران منشأ گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار