کدخدایی

ارتش ذخیره‌ای برای انقلاب است

تهران (پانا) - رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت ارتش جمهوری اسلامی ایران ذخیره‌ای برای انقلاب و در عرصه‌های گوناگون افتخارآفرین است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتش ذخیره‌ای برای انقلاب است

عباسعلی کدخدایی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بازدید کرد.

وی در این بازدید در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان دافوس، ضمن اشاره به نقش پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شکل‌گیری دو مطالبه مهم و اساسی مردم ایران یعنی استقلال و آزادی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقلال و آزادی را به مردم هدیه داد و این حاصل تلاش امام راحل(ره) و جانفشانی مردم حق‌طلب ایران بود.

وی با اشاره به وابستگی رژیم گذشته و عدم استقلال این رژیم افزود: رژیم شاه بر خلاف ظاهرش که ادعای استقلال، آزادی، رفاه و پیشرفت برای مردم ایران را داشت، بر اساس بررسی اسناد و خاطرات مکتوبی که از وابستگان این رژیم برجای مانده، در عرصه‌های مختلف وابستگی بسیاری به دولت‌های خارجی داشت و نمونه بارز آن کاپیتولاسیون و توافقنامه‌های متعددی است که رژیم شاه مجبور به پذیرش ذلیلانه آن از سوی دولت‌های مختلف از جمله آمریکا و انگلیس شد.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با اشاره به وابستگی در حوزه نظامی در رژیم شاه گفت: در موضوع تجهیزات نظامی رژیم شاه به طور کامل وابسته به کشورها و دولت‌های خارجی بود به طوری‌که حتی قطعات کوچک مرتبط با تجهیزات نظامی را از بیگانگان خریداری می‌کرد.

وی گفت: عدم سلطه‌پذیری که در اصل دوم قانون اساسی به آن توجه شده است، در حقیقت توجه به استقلال و عدم سلطه بیگانگان در کشور است که در جای جای قانون اساسی نیز این اصل تبیین شده است.

کدخدایی در خصوص اهمیت نیروهای مسلح در حفظ استقلال کشور افزود: نیروهای مسلح حصار و اساس امنیت و استقلال جامعه به حساب می آیند و در این میان ارتش جمهوری اسلامی ایران که به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ذخیره انقلاب محسوب می شود در ایجاد استقلال و امنیت ایران اسلامی نقشی اساسی به عهده دارد.

وی با مقایسه ارتش در قبل و بعد از انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی ایران را یک ارتش مکتبی و پر افتخار نامید و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی است که برای حاکمیت قانون خداوند گام بر می‌دارد و اراده و انگیزه آن پاسداری از امنیت، استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و طبیعی است وقتی ما از ارتش مکتبی صحبت می‌کنیم فقط به بعد تجهیزاتی آن توجه نداریم بلکه به بعد معنویت و انگیزه این ارتش نیز توجه داریم.

کدخدایی در ادامه با اشاره به نقش ارتش در دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس یک دانشگاه برای نیروهای مسلح ما بود و ارتش با تقدیم ۴۸ هزار شهید در واقع جزئی از این دانشگاه ۸ ساله بود، و هم‌اکنون نیز ارتش ذخیره‌ای برای انقلاب و در عرصه‌های گوناگون افتخارآفرین است، که از جمله آن اعزام ناوگروه ۸۶ و ارسال پیام صلح و دوستی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به همه جهان است که مورد توجه رهبر معظم انقلاب و امت همیشه در صحنه ایران اسلامی قرار گرفت.

وی در پایان با اشاره به توطئه‌های بیگانگان از بدو شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران تا به امروز گفت: قطعا دشمنان هر روز درصدد هستند توطئه‌ای را به منظور ضربه‌زدن به این نظام مقدس طراحی کنند و هم اکنون ما شاهد هستیم که دشمنان تمرکز خود را بر روی جنگ نرم و بحران‌آفرینی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی معطوف کرده‌اند و ما برای شکست این توطئه‌ها که هدف آن‌ها مایوس و ناامید کردن مردم است باید به تدابیر رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار