معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

30 میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع وکیلی 100 نیشابور تامین می‌شود

نیشابور (پانا) - معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد تفاهم‌نامه امضا شده برای22 آموزشگاه از محل اعتبارات سال1402 و 1403 باید تامین اعتبار شود، همچنین از اولین تخصیص ارزی، اعتبار‌ 30 میلیاردی مجتمع وکیلی100 نیشابور نیز تامین خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
30 میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع وکیلی 100 نیشابور تامین می‌شود

حمیدرضا خان محمدی، رییس سازمان نوسازی کل کشور عنوان کرد: ساخت یکصد سرویس بهداشتی به صورت مشارکتی را بر اساس ظرفیت و توان با اولویت مدارس بزرگ مقیاس، ظرف یک برنامه زمان بندی مناسب، آغاز خواهیم کرد، در خصوص مدارس تخریبی از محل پروژه های تعریف شده، باید سریعا شناسایی، مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی انجام شود.

وی عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز هنرستان ها به ویژه هنرستان وکیلی ۹۹ و تجهیز مدارس محروم نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم وعده های داده شده را تحقق ببخشیم.

وی بیان کرد: میزان پنجاه میلیارد ریال اعتبار جهت تامین تجهیزات آموزشگاه ها تخصیص داده می شود و تامین گرمایش ۲۰۰ کلاس درس در شهرستان را اجرایی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت مدارس با اولویت مدارس وکیلی در دستور کار قرار می گیرد، همچنین ساخت هنرستان هنرهای زیبا و ساخت دانشگاه فرهنگیان به صورت خیری و با مشارکت این سازمان مورد ارزیابی میدانی قرار گیرد تا تصمیم گیری نهایی انجام شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، عبدالرضا وکیلی را یکی از سرمایه های جاودان کشور معرفی کرد و گفت: شهرستان نیشابور با ۸۴ هزار و ۶۰۰ دانش آموز، ۴۷۱ مدرسه، ۲۱۸ آموزشگاه روستایی، ۶۴ مدرسه دو شیفت و افزایش هزار و ۹۵۹ دانش آموز در سال تحصیلی جاری دارای نیازهای ویژه‌ای است.

مهدی دونده افزود: مجتمع آموزشی فرهنگی وکیلی ۱۰۰ نیازمند نگاه ویژه و ملی است، بیشتر مدارس شهر ما نیاز مبرم به تجهیزات و امکانات دارد، ۴۱ مدرسه مشکل آسفالت دارد، ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی باید ساخته شود، ۲۳ مدرسه نیاز به دیوارکشی دارد، ۵۴ مدرسه تخریبی در شهرستان وجود دارد، ۱۵ مدرسه نیازمند تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی است و تجهیز هنرستان ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، افزایش مدارس شبانه روزی در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر سرمایه گذاری لازم انجام نشود، در سال های آتی با مشکل مواجه خواهیم شد.

سید مهدی قاضی افزود: بیشترین مشکلات ما در محدوده حاشیه شهر و مناطق محروم است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان نیشابور مدارسی وجود دارد که باید در بخش تجهیز امکانات، تفکیک سرویس های بهداشتی، دیوار کشی و آسفالت محوطه مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز اضافه کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ساخت یک مدرسه کامل به نام عبدالرضا وکیلی را متقبل شود تا از زحمات این خیر بزرگ اندیش تجلیل شود.

هاجر چنارانی افزود: در شهرستان نیشابور می بایست ۱۴۲ مدرسه، تخریب و بازسازی شود که تفاهم نامه ساخت ۲۲ مدرسه توسط عبدالرضا وکیلی و مشارکت سازمان نوسازی، امضا شده ولی هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ساخت دانشگاه فرهنگیان ویژه دختران در شهرستان به صورت مشارکتی امضا شود تا دختران شهرنیشابور دغدغه ادامه تحصیل نداشته باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با ارائه گزارش آماری از روند ساخت و سازها، ادامه داد: عبدالرضا وکیلی، شخصیت منحصر به فردی است که از نعمت های کلان کشور به شمار رفته و هم نشینی با وی برای ما پندآموز است.

حمیدرضا خان محمدی افزود: هر وعده ای که از طرف سازمان نوسازی برای ساخت مدارس داده شده است، باید محقق شود.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه امضا شده برای ۲۲ آموزشگاه از محل اعتبارات سال 1402 و 1403 باید تامین اعتبار شود، همچنین از اولین تخصیص ارزی، اعتبار‌ ۳۰ میلیاردی مجتمع وکیلی ۱۰۰ نیز تامین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار