مسئول گروه جهادی وتر خبر داد:

تعلیم بیش از 850 دانش‌آموز توسط گروه جهادی «وتر»

تهران (پانا) - مسئول گروه جهادی «وتر» از تحت تعلیم قرار گرفتن بیش از 850 دانش‌آموز در 6 استان کشور خبر داد و گفت رفع اشکالات محرز تحصیلی این دانش‌آموزان بنا به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۴۲۷۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم بیش از 850 دانش‌آموز توسط گروه جهادی «وتر»

آیین تجلیل از جهادگران عرصه تعلیم و تربیت گروه تدریس جهادی «وتر» در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

مهدی بادپا، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این مراسم گفت: گروه‌های جهادی دانشجویی، پیشگامان عرصه محرومیت‌زدایی و دانشگاه‌های نسل نو هستند و پیشانی دانشگاه‌های نسل جدید، گروه‌های جهادی و فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی هستند که نمونه آن همین کار شما دانشحویان جهادی در راستای ماموریت تحصیلی و رسالت دانشگاه شماست.

وی ادامه داد: از سال 1395 شاهد فعالیت شما با همکاری وزارت آموزش و پرورش در مناطق مختلف و تحت پوشش قراردادن دانش‌آموز بوده‌ایم، بسیار کار علمی، حساب‌شده و منطقی انجام داده‌اید.

بادپا با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی نیز تاسیس جهاد سازندگی با فعالیت دانشحویان بوده است، اظهار کرد: نقش تشکل‌ها در انقلاب و پس از آن نیاز به انجام کار در حوزه تاریخ شفاهی دارد. بخش زیادی از سازماندهی گروه‌های اعزامی به جبهه‌ها توسط دانشجویان بوده است و حداقل در ۲ دهه اخیر فعالیت‌های جهادی در مناطق مختلف توسط تشکل‌های دانشجویی شکل می‌گیرد که موضوعی بسیار خوب است، باید این مباحث بیان شود و به تصویر کشیده شود. این فعالیت‌ها باید پیشانی فعالیت‌های دانشجویی باشد و ترویج و تکثیر شود.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت‌های دانشجویی هم برای مناطق محروم و هم برای خود دانشجویان خوب است که تجربه کسب می‌کنند. همچنین نقش تشکل‌های دانشحویی، نقش انکارناپذیری است.

وی با بیان اینکه حمایت از تشکل‌های دانشجویی، جزو اولویت‌های وزارت علوم است، اظهار کرد: در ابلاغیه سال گذشته و امسال به دانشگاه‌های کشور، بیش از ۱۵ بند، مربوط به تشکل‌های دانشجویی و دادن مجوز به فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشجویی است و نامه‌ای به استانداران نوشته شده که تشکل‌های دانشجویی، مشکلی برای فعالیت‌های خود نداشته باشند.

در ادامه امیرحسین قاسمی، مسئول گروه جهادی وتر با بیان اینکه چشم‌انداز پیش روی این طرح جهادی، مهمتر از همه شکل‌ها و فرم‌هایی است که در این برنامه ارائه شده است، اظهار کرد: امیدواریم که دوام سالانه و حضور جهادگران دغدغه‌مند هر منطقه و استان را شامل شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: گروه تدریس جهادی وتر، مفتخر است تا اعلام کند که در بهار و تابستان ۱۴۰۲ بیش از ۸۵۰ دانش‌آموز در ۶ استان و ۷ منطقه‌کشور تحت تعلیمات آموزشی قرار گرفتند و رفع اشکالات محرز تحصیلی آنان بنا به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفت.

در ادامه عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: شاهد رقم خوردن اتفاقات بسیار خوبی در در بستر انقلاب اسلامی و تعلیم و تربیت جامعه اسلامی هستیم که سردمداران این اتفاقات دانشجویان جهادی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هستند.

وی افزود: مثالی که با دیدن این اقدامات به ذهن می‌آید این است‌ که یک هسته‌ای در نظام جمهوری اسلامی قرار داده شده که کار تربیت و رشد و ارتقا را به زیبایی پیش می‌برند.

بیات خاطرنشان کرد: این کار نشان‌ می‌دهد که در آینده، شجره طیبه‌ای وجود دارد که در عالم و تمام هستی فراگیر می‌شود و این یکی از نشانه‌های الهی برای تحقق وعده حق است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش گفت: بسیار جذاب و دیدنی است که دانش‌آموزان دیروز که امروز دانشجو هستند، چقدر جلوتر از دانش‌آموزان ۵ سال قبل قرار دارند و این امیدوارکننده است و می‌شود این کارها را نشانه‌هایی از طلیعه آشکار شدن جلوه حق در هستی دانست که روزبه‌روز پربارتر می‌شود و به سرمنزل مقصود خود می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار