تندباد مدارس اردبیل را به تعطیلی کشاند

اردبیل(پانا) - آموزش و پرورش استان اردبیل طی اطلاعیه‌ای از تعطیلی برخی مدارس شهرهای اردبیل، گرمی، سرعین، نیر و نمین در نوبت صبح وعصر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تندباد مدارس اردبیل را به تعطیلی کشاند

بنابر اطلاعیه اداره کل آموزش وپرورش اردبیل ، برخی از مدارس شهرهای اردبیل، گرمی، سرعین، نیر و نمین در نوبت صبح به دلیل وزش تندباد تعطیل شده و آموزش‌ها از طریق شبکه شاد خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه تعطیلی آموزشی مدارس و نحوه استمرار فعالیت‌های آموزشی در روز دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲، در شهرهای اردبیل، گرمی، سرعین، نیر و نمین فعالیت‌های آموزشی دوره‌های پیش‌دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی و کلیه مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان هم گفت: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اردبیل، بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی اردبیل با ۹۴ کیلومتر بر ساعت اتفاق افتاده است.

وی افزود: در سایر شهرستان‌ها بیش‌ترین وزش باد اتفاق افتاده مربوط به شهرستان سرعین ۹۰ کیلومتر بر ساعت، گرمی با ۸۶کیلومتر بر ساعت و شهرستان‌های نیر، نمین و مشکین‌شهر با ۶۸ کیلومتر بر ساعت است.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه این سامانه باعث وزش تندباد‌های نسبتا شدید و موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد شده است، تصریح کرد: امروز قدرت این سامانه جوی تشدید می‌شود به طوری‌که افزایش سرعت لحظه‌ای باد انتظار می‌رود.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی اردبیل، از اواخر امروز تا عصر سه شنبه (۷ آذر) در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و شمالی، بارش باران و برف در استان آغاز شده و با افزایش ابرناکی، کاهش محسوس دمای هوا و مه آلود بودن آسمان پیش بینی می‌شود.

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حاکی است که این روند ناپایدار جوی تا صبح چهارشنبه (۸ آذر) تداوم داشته و با خروج این سامانه تا انتهای هفته جو استان پایدار شده و آسمان استان غالباً نیمه ابری خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار