مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد:

هر خبرنگار باید به‌صورت تخصصی تربیت شود

خلیل آباد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد گفت هر خبرنگار باید تخصصی تربیت شود که بداند برای گزارش تهیه کردن چطور و چگونه عمل کند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هر خبرنگار باید به‌صورت تخصصی تربیت شود

مرتضی گل‌محمدی، مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد در نشست با خبرنگاران دانش آموز پانا گفت: در سال تحصیلی قبل مصوب شد هر مدرسه ابتدایی و متوسطه دخترانه و پسرانه، حداقل یک خبرنگار داشته باشد که در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: دومین موضوع این بود که هر خبرنگار باید تخصصی تربیت شود که بداند برای گزارش تهیه کردن و گزارش دادن چطور و چگونه عمل کند و هر خبرنگار بداند که خبرنگاری شغل بسیاری کلیدی است.

گل محمدی در ادامه به ویژگی های یک خبرنگار پرداخت و گفت: خبرنگار باید سه ویژگی را دارا باشد. یک اینکه خبری که شما تهیه می کنید، باید جامع و کامل باشد. خبر باید صحیح و شفاف باشد، یعنی دوپهلو نباشد. وقتی ما گزارش تهیه می‌کنیم، افراد را باید بشناسیم. اصل صحبت من این است که دشمنانمان را بشناسیم. حواسمان به آن خبری که تهیه می کنیم باشد. ما باید خبری را که تهیه می کنیم بدانیم که چطور بنویسیم و چطور بیان کنیم.

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد گفت: شما باید بدانید که خبر از طرف چه کسی یا چه کسانی است. باید بدانیم که چطور خبررسانی کنیم. خبرهایی که دشمنانمان اطلاع رسانی می کنند، خبرهایی دروغ است.

وی در پایان عنوان کرد: خبرنگار باید سره را از ناسره تشخیص دهد. این مهمترین اصل است که یک خبرنگار باید رعایت کند.

خبرنگار دانش آموز: زهرا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار