معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان :

مدارس استان چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری مانور زلزله و ایمنی

شهرکرد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، از برگزاری بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان با شعار ( مدرسه ایمن - جامعه تاب آور ) همزمان با مدارس سراسر کشور در روز چهارشنبه ۸ آذر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استان چهارمحال و بختیاری آماده برگزاری مانور زلزله و ایمنی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در نشست هماهنگی مانور زلزله و ایمنی که با حضور مسئولین ستاد بحران، اورژانس، هلال احمر ، آتش نشانی، نیروی انتظامی،سازمان دانش آموزی و آموزش و پرورش در محل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، از اجرای همزمان مانور زلزله در تمامی مدارس استان خبر داد.

غلامعلی خدیبی گفت : در روز چهارشنبه ۸ آذر ماه، بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با مشارکت مردم با رویکرد جامعه محور در کلیه مدارس و محله های مجاور آن به صورت همزمان بین ساعات ۱۰ الی ۱۰:۳۰ برگزار میگردد.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی، شورای ایمنی محله می بایست فرایند برنامه های جامعه محور و مانورهای مدارس را اجرایی نمایند .

خدیبی گفت :ترکیب شورای ایمنی محله مشتمل بر مدیر مدرسه به عنوان مسئول شورا، نماینده مدیریت بحران محله، مسئول انجمن اولیاء و مربیان مدرسه، معتمدین محل و نمایندگانی از آتشنشانی، هلال احمر و شهرداری منطقه خواهد بودکه این افراد ضمن کسب اطلاعات مورد نیاز از طریق شرکت در دوره های آموزشی به صورت حضوری یا مجازی، در فرایند برنامه ریزی کاهش ریسک و مدیریت بحران در سطح محله نقش محوری خواهند داشت.

وی گفت یکی از مهم ترین وظایف شورای ایمنی محله تشکیل گروههای سفید، سبز و قرمز از میان داوطلبان حاضر در مدرسه و محله مجاور آن و تعیین شرح وظایف هر گروه و نظارت بر فرایند اجرای فعالیتهای آنها می باشد .

خدیبی افزود: وظایف گروه سبز بیشتر به قبل از رخداد زلزله یا قبل از زمان برگزاری مانور مربوط میشود وشامل تهیه و توزیع نقشه شناسایی محله اطراف مدرسه ،اطلاع رسانی عمومی و جلب مشارکت مردمی در فعالیتهای مرتبط با کاهش ریسک و مدیریت بحران و ... می شود، وظیفه گروه سفید انجام اقدامات مرتبط با بهره برداری از فضای مدرسه به عنوان پایگاه مدیریت بحران محله میباشد و وظایف گروه قرمز انجام اقدامات مرتبط با واکنش اضطراری در زمان بعد از رخداد زلزله در داخل مدرسه و محدوده اطراف آن خواهد بود.

وی گفت : برنامه ریزی لازم برای مشارکت سازمان های مرتبط با مانور زلزله در مدارس صورت گرفته و مانور زلزله و ایمنی با حضور مستقیم نیرو های امداد و نجات هلال احمر ، اورژانس ، آتش نشانی، ستاد بحران، نیروی انتظامی و ... صورت خواهد گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: همه مسئولین حاضر در مانور زلزله و ایمنی به همراه دانش آموزان و اولیا در مانور شرکت میکنند و اقدامات ایمنی و پناه گیری لازم را انجام خواهند داد.

خدیبی افزود : به منظور آمادگی بیشتر مدارس و فرهنگیان و دانش آموزان کلیپ های آموزشی مرتبط با مانور زلزله در شبکه شاد منتشر میگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار