معاون سازمان سنجش خبر داد؛

آزمون فرهنگیان فقط در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد که آزمون فرهنگیان فقط در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ یعنی روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آزمون فرهنگیان فقط در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

احسان جمالی در نشست خبری تشریح جزئیات ثبت‌نام کنکور سراسری سال 1403 که امروز در محل سازمان سنجش برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین موضوع در آزمون سراسری مطالعه کامل دفترچه راهنمای ثبت نام است. داوطلبان باید پیش از ثبت نام فرم پیش‌نویس ثبت نام در دفترچه را تکمیل کنند و بعد وارد ثبت نام اصلی شوند.

وی تاکید کرد: کسانی‌که در نوبت اول یا دوم آزمون سال ۱۴۰۲ در یکی از این گروه های ازمایشی شرکت کرده‌اند، نیازی به وارد کردن اطلاعات قبلی ندارند. این داوطلبان با رمز قبلی و شماره کارپوشه می‌توانند، وارد کارپوشه خود شوند ولی اگر رمز را فراموش کرده‌اند، امکان ارسال رمز جدیدی به تلفن همراه آنها با پیامک وجود دارد. زمانی ثبت نام نهایی است که حتما در آخرین صفحه کد ثبت نام در انتهای صفحه برای داوطلب قابل رویت باشد، این صفحه را چاپ کنند و بعد از ثبت نام مطالعه کنند و اگر مشکلی بود آن را ویرایش و اصلاح کنند.

جمالی تصریح کرد: کسانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت می‌کنند در صورتی که قبلا در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هم شرکت کرده اند در مجموع ۴ نمره خواهند داشت که می توانند انتخاب کنند که کدام یک از این نمره ها با نمره سوابق تحصیلی تجمیع شود. داوطلبان دقت کنند که با توجه به اینکه امسال تاثیر قطعی سوابق تحصیلی به صورت ۵۰ درصد است بنابراین به دلیل تغییرات ضرایب دروس، نمره کل سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ با نمره کل سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ متفاوت است و تنها نمره کل سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ مدنظر قرار می گیرد.

وی با تاکید بر لزوم دارا بودن سوابق تحصیلی از سوی همه داوطلبان در آزمون سراسری ۱۴۰۳ گفت: هر داوطلبی که سوابق تحصیلی ندارد باید ایجاد کند چرا که اگر نداشته باشد ضرر می کند برایش صفر رد می شود و به دلیل تاثیر قطعی ۵۰ درصدی سوابق، اگر سوابق تحصیلی نداشته باشد و نفر اول کنکور هم باشد در دوره های روزانه هم قبول نمی‌شود. داوطلبان باید دارای سوابق تحصیلی باشند. اگر ندارند ایجاد کنند یا نمره را ترمیم کنند. سابقه تحصیلی که در خردادماه از سوی آموزش و پرورش ارائه می‌شود ملاک عمل است و نمره شهریورماه به دلیل زمان بعد از انتخاب رشته، قابلیت کاربرد ندارد.

معاون سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون اختصاصی فرهنگیان فقط در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

جمالی درباره زمان اعلام نتایج آزمون سراسری نیز گفت:‌نتایج اولیه چندبرابر ظرفیت در خرداد ۱۴۰۳ و نتایج نهایی تا قبل از انتخاب رشته ۱۴۰۳ اعلام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار