تصویب قطع‌نامه آتش‌بس المپیک در سازمان ملل

تهران (پانا) -  توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری پاریس ۲۰۲۴ از تصویب قطعنامه‌ای در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای رعایت آتش بس المپیک در بازی‌های المپیک و پارالمپیک استقبال کردند. 

کد مطلب: ۱۴۲۶۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تصویب قطع‌نامه آتش‌بس المپیک در سازمان ملل

این قطعنامه به طور رسمی، از طرف دولت فرانسه توسط تونی استنگوئه به مجمع عمومی معرفی شد و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک برای تصویب آن درخواست کرد.

قطع‌نامه آتش بس المپیک با اکثریت قاطع ۱۱۸ رأی موافق، ۲ رأی ممتنع و بدون رأی مخالف مورد تصویب و موافقت سازمان ملل متحد قرار گرفت.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از اهمیت آتش بس المپیک صحبت و تاکید کرد: در این دنیای شکننده، قطعنامه آتش بس المپیک بیش از هر زمان دیگری مرتبط است. در این زمان‌های سخت، این قطعنامه فرصتی است برای ارسال یک سیگنال صریح به جهان. بله، ما می‌توانیم حتی در زمان‌های جنگ و بحران دور هم جمع شویم. بله، ما می‌توانیم دست به دست هم دهیم و برای آینده‌ای بهتر با هم کار کنیم.

وی ادامه داد: عنوان قطعنامه «ساخت جهانی صلح‌آمیز و بهتر از طریق ورزش و آرمان المپیک» نشان‌دهنده ارزش‌های مشترک سازمان ملل و IOC است. بازی‌های المپیک می‌تواند به این هدف بزرگ کمک کند. زیرا بازی‌های المپیک تنها رویدادی است که تمام جهان را در رقابتی مسالمت آمیز گرد هم می‌آورد. ورزشکاران المپیک این پیام قدرتمند را ارسال می‌کنند که می‌توان به شدت با یکدیگر رقابت کرد و در عین حال با هم زیر یک سقف زندگی مسالمت آمیز داشت. این سهم ما در صلح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار