فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه:

بسیج ارزشمندترین یادگار امام خمینی (ره) است

فیروزکوه (پانا) - فرمانده سپاه فیروزکوه بسیج را ارزشمندترین یادگار امام خمینی ( ره) دانست و گفت امروز یادگار امام راحل باقی است و فردا و فردا‌های دیگر نیز باقی خواهد ماند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
بسیج ارزشمندترین یادگار امام خمینی (ره) است

محسن رحیمی، فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهرستان فیروزکوه که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین یادگارحضرت امام خمینی ( ره) بسیج است؛ امروز یادگار امام راحل باقی است فردا و فرداهای دیگر نیز باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان ایران از ثمرات بسیج این ثمرات را خواهد دید و دیده‌است در عصرهای مختلف بسیج، به گفته امام راحل بسیج شجره‌ی طیبه و درخت تناور و خوش‌ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق در این شجره‌ی طیبه مصداق آیه‌ی شریفه قرآن در سوره‌ی ابراهیم أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ، آیا ندیدى که خداوند چگونه مثل زده؟ کلمة طيّبه (سخن وایمان) پاک همانند درختى پاک است که ریشه‌اش ثابت و شاخه‌اش در آسمان است.

وی افزود: بسیج از سالی که تشکیل شده‌است از قبل از جنگ، اوایل انقلاب قائله‌ی کردستان قائله گلستان، غرب، جنوب کشور در قائله‌ی سیستان همیشه بچه‌های بسیج حضور داشته‌اند حتی حضور بسیج با پایان جنگ تمام نشد؛ ما رفته‌رفته رفتیم جلوتر در کرونا حضور پیدا کرده‌اند هر جا که کشور ما دچار چالش و مشکل بوده‌است بسیج هم بوده‌است؛ بسیج کنار مردم بوده‌است.

رحیمی گفت: بسیج یک تفکر، یک فرهنگ است؛ فرهنگ بسیجی فرهنگ، معنویت، شجاعت، غیرت، استقلال، آزادی و فرهنگ اصیل خواسته های خار نشدن است. خواسته‌های زندگی برای همه مهم است ولی آن چیزی که مهم‌تر است آرمان ها، ارزشهاو هدف‌ها است.

وی بیان کرد: این راه بسیج است راه بسیج آرمان‌هاست، راه بسیج ارزش‌های انقلاب اسلامی است، در چهل‌وچهار سالی که از عمر بسیج می‌گذرد؛ دیدیم راه بسیج کمرنگ نشده است چه بسا که پررنگ هم شده است؛ شما نگاه کنید ببینید این آرمان این ارزش این استقلال این معنویت که در بسیج بوده، چون بسیج شخص‌محور نبوده‌است بلکه یک فرهنگ و یک مکتب بوده‌است و این‌گونه کل دنیا را گرفته آمد.

رحیمی ادامه داد: نگاه کنید به عراق، یمن، سوریه، افغانستان و امروز به غزه و چهار تا جوان در مقابل اولین ارتش هوایی دنیا ایستادگی کرده‌است و شکست‌ داده و ابهت آنان را در فضای عملیاتی و امنیتی شکست داده‌است؛ این تفکر بسیج است؛ که الان ما این تفکر را به همه‌ی دنیا برده‌ایم و همه‌ی دنیا و همه‌ی آزادی‌خواه‌ها و همه‌ی آنان که به دنبال استقلال هستند زیر چتر بسیج آمده‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه گفت؛ حرفهای بنده بازخوانی حرف امامین انقلاب است بسیج آن زمان بسیج است که در یک دستش قرآن باشد و در یک دستش صلاح باشد؛راز پیروزی مسلمین و وحشت و هراس دشمنان و معاندین از مسلمین در برافراختن پرچم قرآن است؛ نگاه کنید چطور از ترسشان پرچم قرآن را آتش می‌زنند؛ امروز راز پیروزی بسیج راز پیروزی انقلاب اسلامی این است که در یک دستش قرآن و در دست دیگرش صلاح باشد؛ بسیج باید مطیع مسجد، حامی مسجد، عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد؛ بسیج فرزند مسجد است بسیج برآمده از مسجد است؛ همانطور که مشاهده می کنید اکثر پایگاه های بسیج ما در مسجد است و با امامان جماعت مشغول به فعالیت هستند.

رحیمی در پایان گفت: نکته این که خدمت مسئولان عزیز از بازخوانی جملات رهبر عزیزمان و امامین انقلاب، امام راحل بگویم، اگر مسئولان از بسیجیان غافل شوند به آتش دوزخ الاهی دچار خواهند‌شد؛ خواهند سوخت و کلام آخر اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز بشود قطعا چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا باید هر لحظه منتظر حادثه باشیم.

دانش‌‌آموز خبرنگار: علیرضا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار