مدیر آموزش‌و پرورش ناحیه ۳ اصفهان:

اجرای طرح حمایتگری از فعالیت های مهم آموزش و پرورش ناحیه ۳ ا است

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان گفت در ماه‌های اخیر طرح حمایتگری به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در قالب طرح خواهرخواندگی و برادرخواندگی مدارس در کنار هم قرار گرفتند تا از نظر محتوایی، پشتیبانی و علمی یکدیگر را پشتیبانی کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح حمایتگری از فعالیت های مهم آموزش و پرورش ناحیه ۳ ا است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت: «مهمترین بحث آموزش و پرورش، بحث نیروی انسانی به‌عنوان اساس و اصل کار است. ساماندهی نیروی انسانی به‌عنوان اولویت کار ناحیه ٣ است که الحمدلله توانستیم با یک ساماندهی منطقی کلاس بدون معلم نداشته باشیم.»

علیرضا اکبرپور افزود: «کمیته ساماندهی فضای فیزیکی را فعال کردیم به این سبب توانستیم فضاهای بلااستفاده یا کمتر استفاده‌شده را در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار دهیم. بحث کیفیت‌بخشی به آموزش مسائل تربیتی، مسائل دینی و مسائل مهارتی دانش آموزان نیز در قالب کارگروه‌های مختلف در حال پیگیری است که این را هم به‌عنوان یکی از فعالیت‌های شاخص می‌توانیم نام ببریم. جلب و جذب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز هم در جهت افزایش سرانه فیزیکی ناحیه ۳ است.»

وی افزود: «متأسفانه تعدادی از مدارس ما دچار فرونشست شده‌اند که این‌ را هم می‌توانیم به عنوان یکی از فعالیت‌های شاخص در نظر بگیریم. بحث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، ارزشیابی ورودی، آمادگی دانش‌آموزان جهت امتحانات دی ماه به عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های کیفیت‌بخشی به آموزش است. همچنین قطب بندی مدارس و مدیران را در قالب کارگروه‌های مختلف علمی، مهارتی، نگرشی، آموزشی در حوزه‌های مختلف فعالیت‌ها را به مدیران تفویض اختیار کردیم، مدیران دیگری را جلب کردند و فعالیتشان را جذب کردند و در حال تدوین یک سند راهبردی برای مجموعه‌های خودشان هستند. بحث طرح حمایتگری را نیز به‌عنوان یکی از فعالیت‌های طرح خواهرخواندگی و برادرخواندگی مدارس در کنار هم قرار دادیم تا از نظر محتوایی، پشتیبانی و علمی یکدیگر را پشتیبانی کنند.»

وی ادامه داد: «یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توانیم در ناحیه ٣ به آن اشاره کنیم، بحث برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت به شکل حضوری است. عمدتاً آموزش‌های ما به شکل آموزش‌های حضوری و با حضور همکاران با ارتباطات چهره‌به‌چهره در قالب کارگروه‌های مختلف برای نومعلمان درحال پیگیری است.»

اکبرپور بیان کرد: از مباحث دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم بحث مدارس غیردولتی است. استفاده از این ظرفیت عظیم در ناحیه ٣ در کنار آموزش و پرورش به‌عنوان شرکای خوب و قابل‌اعتماد در حال ساماندهی مدارس غیردولتی و جلب و جذب مشارکتشان در حیطه‌های مختلف هستیم. در کل فعالیت‌های خوب و چشمگیری در سطح ناحیه ٣ صورت‌گرفته و انشاالله پرقدرت و پرتوان با کمک همه عزیزان به‌ویژه در خط مقدم شما دانش‌آموزان عزیز آن را راهبری و پیگیری کنیم تا به سرانجام مطلوب برسد.»

در ادامه حمید بیگی، رئیس آموزش و پرورش زرین شهر بیان کرد: «در سطح کلان یکی از دستاوردهای مهم آموزش‌وپرورش، سند تحول بنیادین است که مصوبه شورای آموزش عالی برای اجرا ابلاغ شده‌است.»

وی افزود: «در منطقه زرین‌شهر به شش ساحت سند تحول بنیادین نظر داریم و توجه کرده ایم. یکی از مهم‌ترین قسمت هایی که می‌شود به این دستاورد در سند تحول اشاره کرد، بحث ساحت اول از تربیت دینی و اخلاقی است که ما به مسئله نماز جماعت در این سند دقت کرده ایم و مصوبه داخلی در شورای معاونین داشتیم که شورای معاونین و کارشناس مسئولان در نماز جماعت مدارس شرکت می‌کنند.»

وی ادامه داد: «از دستاوردهای دیگر سرانه ورزشی است که ما ٢ هزار و ۴٠٠ متر سرانه ورزشی زمین چمن مصنوعی به سرانه ورزشی منطقه زرین‌شهر اضافه کردیم. حدود هزار متر هم کف‌پوش اضافه کردیم که بازسازی شده است. ١٧٠ کلاس را بهسازی و بازسازی و شاداب‌سازی کردیم. حدود ١٧ کلاس را استانداردسازی کردیم که اداره نوسازی آن را انجام داده است. از مسائل بسیار مهمی که در راستای سند تحول می‌توانم به آن اشاره کنم در منطقه زرین‌شهر بحث کیفیت‌بخشی است که چندین جلسه برای مدیران متوسطه اول و دوم گذاشته شده و همین‌طور برای آموزش ابتدایی هم جلسه توانمندسازی مدیران و آموزگاران برگزار شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار