معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان:

هدف برنامه فراگیر پرورشی تقویت پایه‌ای ایمان در مدارس است

بهارستان یک(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان در نشست تخصصی مدیران، هدف از اجرای برنامه فراگیر پرورشی، تقویت پایه‌ای ایمان در دانش‌آموزان و اقامه نماز در مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف برنامه فراگیر پرورشی تقویت پایه‌ای ایمان در مدارس است

مجتبی نقی‌زاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان در جلسه تخصصی مدیران مدارس متوسطه این ناحیه که در سالن شهید درهم پور برگزار شد، به تشریح اقدامات این معاونت پرداخت. وی یکی از برنامه‌های مهم را اجرای برنامه فراگیر پرورشی خواند که در جهت انسجام بخشی به فعالیت ‌های پرورشی برنامه ریزی شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه‌یک بهارستان در ادامه افزود: برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه بر اساس ۵ هدف پایه، شامل، ایمان، امید و هویت، نشاط و خردورزی تدوین شده است که ذیل هر یک از اهداف نیز یک برنامه محوری تعریف می‌شود و با هدف انسجام بیشتر و تسهیل کارهای پرورشی متناسب با امکانات مدارس اجرا خواهد شد.

نقی‌زاده در خصوص برنامه محوری معاونت پرورشی گفت: برنامه محوری معاونت پرورشی در ذیل هدف پایه‌ای ایمان «اقامه نماز در مدارس» است، بنابراین از مدیران مدارس درخواست می‌شود پیرامون این محور، اقدامات و راهکارهای اجرایی را در مدرسه خود عملیاتی کنند. در حوزه امید نیز محوریت با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی منظور شده است. امسال هر مدرسه تلاش خواهد کرد دانش‌آموزان خود را به مدت ۲ روز در قالب اردوهای تربیتی مشارکت دهد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان ادامه داد: به منظور تحقق هدف پایه‌ای هویت، جنبه هویت اجتماعی با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در تشکل‌های مدرسه مورد توجه است، که بر همین اساس نیز مدیر مدرسه تلاش می‌کند تا هر دانش‌آموز در یکی از تشکل‌های مدرسه‌ نقش‌آفرینی کند.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، پژوهشی و علمی را رویکرد مورد نظر در جهت تحقق هدف پایه‌ای نشاط ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در هدف پایه‌ای خردورزی نیز ایجاد موقعیت پرسش و پاسخ پس از جمع‌آوری سؤالات و شبهات دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود و ایجاد فرصتی برای پرسش و پاسخ در مورد آنها تعریف شده است.

نقی‌زاده با بیان اینکه شاخص ارزیابی مدارس بر اساس همین ۵ محور خواهد بود، تأکید کرد: در سال تحصیلی جدید بر اساس همین محورها، شاهد ارزیابی مدارس بر اساس میزان عملکرد دانش‌آموزان، میزان پویایی و مشارکت آنان در فعالیت های پرورشی از طریق سامانه سیدا خواهیم بود لذا مدیران مدارس موظف هستند با ورود به سامانه سیدا نسبت به ثبت برنامه‌ها و اطلاعات مدرسه از قسمت پرورشی (نورینو) اقدام کنند.

خبرنگار دانش آموز: مبینا طلوعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار