کارشناس بورس در گفت‌وگو با پانا:

روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری را مدارس آموزش دهیم

تهران(پانا)- کارشناس بورس اظهار کرد سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه، سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی یا دارایی‌های کالایی روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری هستند که باید در مدارس آموزش داده تا درهرحوزه‌ای که وارد می‌شوند، بدانند میزان سرمایه‌گذاری افراد در گذشته به چه صورت بوده و در آینده به چه صورت است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری را مدارس آموزش دهیم

سیدحمید میرمعینی‌، کارشناس بورس در گفت‌وگو با پانا درباره آموزش روش‌های سرمایه‌گذاری به دانش‌آموزان گفت: «مهم‌ترین بخش در این زمینه، سرمایه‌گذاری درآمد‌های مازاد بر هزینه است و اینکه چگونه درآمد مازاد را سرمایه‌گذاری کرد تا بهترین بازدهی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشد.»

میرمعینی درباره وجود روش‌های متفاوت سرمایه‌گذاری گفت: «سرمایه‌گذاری روش‌های متفاوتی دارد. باید روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری را در مدارس آموزش دهیم. سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه، سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی یا دارایی‌های کالایی روش‌هایی هستند که باید آموزش داده شود تا درهرحوزه‌ای که وارد می‌شوند، بدانند میزان سرمایه‌گذاری افراد در گذشته به چه صورت بوده و در آینده به چه صورت است.»

سال‌های یازدهم و دوازدهم مقاطع مناسب برای آموزش روش‌های سرمایه‌گذاری

وی ادامه داد: «نحوه فعالیت در فضای سرمایه‌گذاری و اینکه چه زیرساخت‌هایی برای ورود آسان به این سامانه‌ها وجود دارد و نهایتا اینکه به چه صورت می‌توانند از مشاوره‌ها و ابزارهای بهتر سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف برای سرمایه گذاری امن‌تر و مطمئن‌تر استفاده کنند.»

این کارشناس افزود: «بیشتر این ابزار‌های تعبیه‌شده عمدتا برای سرمایه‌گذاری افرادی است که حرفه‌ای نبوده و صرفا پولی برای سرمایه‌گذاری دارند. بهتر است در دوره دوم متوسطه در سال‌های یازدهم و دوازدهم که جهت‌یابی آسان‌تر است، این آموزش‌‌ها را وارد سیستم ‌آموزشی کنیم تا شاهد تاثیرات آن بر زندگی خود دانش‌آموزان و همچنین اقتصاد کشور باشیم.»

وی گفت: «نحوه خرج‌کردن با توجه به سبک‌های مختلف، متفاوت است. انواع نیازها از فیزیولوژیکی تا بالاتر تحت تاثیر زندگی مدرن تغییر کرده و به صورت یک الگوی زندگی در بین مردم جا می‌افتد.»

میرمعینی اظهار کرد: «مخارج زندگی صرفا محدود به نیازهای فیزیولوژیکی نیست. ما در زندگی مخارج فراتری داریم که در راستای افزایش کیفیت زندگی وجود دارد. این مخارج با توجه به آموزش‌های خانواده یا محیط‌‌های آموزشی قابل کنترل هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار