عضو کمیسیون اقتصاد مجلس در گفت‌وگو با پانا:

معلمان دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی ترغیب کنند

تهران ( پانا )- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان مقتصد و کارآفرین اظهار کرد بیش از هر کس معلمان می‌توانند نقش جدی در زمینه تربیت اقتصادی و کارآفرینی ایفا کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۴۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان  دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی ترغیب کنند

سیدلفته احمدنژاد؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه باید بحث اقتصاد و کارآفرینی را در مدارس جدی بگیریم در زمینه آموزش اقتصاد به دانش‌آموزان گفت:« برای تربیت دانش‌آموزان مقتصد و کارآفرین ابتدا باید غربالگری صورت گرفته و دانش‌آموزان واجد شرایط به آموزشگاه‌ها در خارج از مدارس معرفی شوند. در آموزشگاه‌ها نیز افراد متخصص و ماهر در تمام زمینه‌های اقتصادی می‌توانند توانایی دانش‌آموزان را در بخش اقتصاد افزایش دهند. دانش‌آموزان با آگاهی و کار در تمام زمینه‌های اقتصادی می‌توانند شناخت اقتصادی پیدا کنند و افراد مقتصدی شوند.»

در هر زمینه‌ای می‌توان فعالیت اقتصادی کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر وجود زمینه‌های مختلف برای کارآفرینی و فعالیت اقتصادی بیان کرد: « دانش‌آموزان می‌توانند در هر زمینه‌ اقتصادی با کمک متخصصان ماهر در زمینه‌های اقتصادی مختلف، اشتغال‌زایی و درآمدزایی داشته باشند. بخش‌های مختلفی همچون، برق، الکترونیک، نجاری و... در صنایع مختلف کاربرد دارد و امکان اشتغال‌زایی و کارآفرینی در تمام این زمینه ها وجود دارد.»

نقش آموزش و پرورش در تربیت اقتصادی

احمدنژاد با اشاره به نقش آموزش و پرورش در هدایت دانش‌آموزان اذعان کرد: «تنها در صورتی آموزش‌ها و اقدامات مفید واقع می‌شوند که وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان را به سمت اقتصاد و کارآفرینی سوق دهد و دانش‌آموزان را به این فعالیت‌ها ترغیب کند. بیش از هر کس معلم می‌تواند نقش جدی در این زمینه ایفا کنند.»

وی در ادامه نقش معلمان را کلیدی بر شمرد و اظهار کرد: « معلمان می‌توانند دانش‌آموزان را به سمت کارآفرینی ترغیب کنند و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف اقتصادی تربیت کنند. نقش آموزش و پرورش در تربیت اقتصادی دانش‌آموزان نقش موثر دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار