امام جمعه شهرستان پاکدشت :

نماز زیباترین الگوی پرستش خداوند متعال است

پاکدشت(پانا)_ امام جمعه‌ شهرستان پاکدشت یکی از شاخصه‌های زیست مؤمنانه را توجه به توحید و بندگی خداوند دانست که مهمترین جلوه و تجلی‌گاه توحید و بندگی خداوند در نماز است؛ نماز زیباترین الگوی پرستش خداوند متعال است .

کد مطلب: ۱۴۲۴۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نماز  زیباترین الگوی پرستش خداوند متعال است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج رضا جوکار امام‌جمعه شهرستان پاکدشت بیان کرد:شاخصه دیگری که می‌توان برای زندگی مؤمنانه از قرآن فهمید توجه به معاد و مسئله روز قیامت است. تقوای خدا را پیشه کنید؛ خدا محور باشید و بدانید که حشر و بازگشت شما به سوی خداوند است؛ تقوا به دست نمی‌آید و گناه و معصیت اجتناب نمی‌شود؛ تقوا ملکه‌ای در وجود انسان است تقوا محرک و هم بازدارنده است و انسان را به انجام عمل صالح ، تقوا انسان تشویق می‌کند و به حرکت وا می‌دارد.

وی افزود: تقوا ما را در مقابل گناه حفظ می‌کند؛ زمانی که انسان خدا را یاد می‌کند خودش را از گناه بازمی‌دارد و وارد عرصه گناه نمی‌شود؛ تقوا به انسان انگیزه می‌دهد که عمل صالح انجام دهد و اهل حرکت به سوی خداوند باشد . مکمل تقوا ،یاد کردن از قیامت است .

حجت الاسلام والمسلمین جوکار تصریح کرد: اگر انسان به یاد قیامت باشد در دنیا همواره مراقب خودش است ، مراقب زبان ،گوش ،چشم ،قلب ، فکرو اندیشه ،مراقب گفتار ،رفتار و همه سکنات و حرکات خود می‌باشد؛ این اثر تقوا در کنار یاد خدا بودن است .

وی اذعان کرد: امام سجاد علیه السلام می فرمایند انسان از سه چیز که بر او وارد می‌شود درس نمی‌گیرد که اگر به یکی از این درس ها توجه کند مشکلات زندگی بر او آسان می‌شود ؛ هر روز که از عمر او کم می‌شود، روزق و روزی و نزدیک شدن به مرگ ، برزخ و قیامت که اگر انسان توجه به این مسائل را داشته باشد ایمان انسان قوی‌تر می‌شود و زندگی مؤمنانه را برای انسان رقم می‌زند

امام‌جمعه پاکدشت گفت: یاد امام راحل ، شهدای والا مقام به ویژه شهدای بسیج که در آستانه هفته بسیج هستیم و یاد شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد که امروز سالروز آزادسازی سوسنگرد در سال ۱۳۵۹ است و شهدای مظلوم فلسطین را گرامی می‌داریم. بیش از ۱۱ هزار زن و کودک بی‌گناه در فلسطین به شهادت رسیدند؛درست است که بیمارستان‌ها، مدرسه ها،مساجد و خانه هایشان را آوار کردند اما دستاوردهای طوفان الاقصی که باید بگوییم معجزه الاقصی چون از طوفان بالاتر است ، تمام راهبردهای دشمن و نقشه های رژیم صهیونیستی و آمریکا را در هم کوبید. دنیا امروز در مقابل اسرائیل ایستاده و این از برکات طوفان الاقصی است.

جوکار ضمن اشاره به ولادت حضرت زینب (س) در پایان سخنان خود گفت:حضرت زینب(س) اسوه صبر و استقامت، الگوی معرفت ، بصیرت ، شجاعت و پیام آور کربلا است . ولادت این حضرت نام گذاری شده است به روز پرستار ؛ حضرت زینب (س) بزرگترین پرستار شهدا ، مجروحین و جانبازان کربلا بود و هم پرستار جسم و روح . این روز عزیز را به تمام پرستاران کشورمان تبریک می‌گوییم.

دانش‌آموز خبرنگار :مهدیس کمانکش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار