امام جمعه‌ی شهرستان رباط‌کریم :

عملیات طوفان‌الاقصی انعکاس منطق زینب‌کبری است

رباط‌کریم (پانا) _ امام جمعه‌ی شهرستان رباط‌کریم عملیات طوفان‌الاقصی را انعکاس منطق زینب‌کبری دانست و بر پیروزی مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم سفاک صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
عملیات طوفان‌الاقصی انعکاس منطق زینب‌کبری است

حسن ترابی، خطیب نماز جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌اول ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا گفت : هرکدام از عبادات در معارف‌اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند به عنوان نمونه نماز ستون دین و روزه سپری در برابر آتش است. با همه‌ اهمیتی که این عبادات دارند همه‌ی فقها توصیه به تقوا را در یک خطبه یا در دو خطبه واجب دانسته‌اند. چرا که توصیه به تقوا در خطبه‌ها در حقیقت توصیه به انجام همه‌ی واجبات و دوری گزیدن از همه‌ی محرمات است.

وی در ادامه اظهار کرد: انسان به طور فطری به دنبال کسب سعادت و عاقبت بخیری است و یکی از آثار و ثمرات تقوا، عاقبت نیکو است و قرآن‌کریم نیز در ابتدا همگان را به تقوا دعوت می‌کند و بعد برای عاقبت بخیری و حفظ آن تا آخر عمر سفارش اکید دارد.

ترابی در خطبه‌ دوم ضمن گرامیداشت میلاد عقیله‌ی بنی‌هاشم، پیام‌رسان خون شهدای نینوا، با اشاره به فقره‌ی آخر خطبه‌ی حضرت زینب خطاب به یزیدبن‌معاویه که سرمست از پیروزی ظاهری بود، گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که حضرت در روزی این خطبه را خوانده که در بدترین حالت اسارت در ظاهر هستند. نشانه‌ای از پیروزی نیست و پشتیبانی ندارند؛ اما بیانات ایشان سرشار از امید است و نگاهی امیدوارانه به آینده در حضرت مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد : ما نیز در مقابله با سلطه‌ی جهانی با این پیام دل‌هایمان مالامال از امید باشد. عملیات طوفان‌الاقصی انعکاس منطق زینب‌کبری است و باید نگاه به آینده داشت. پیروزی از آن فلسطین است با اینکه مظلومانه به شهادت می‌رسند و نقطه امنی وجود ندارد، اما در آینده جبهه حق به پیروزی می‌رسد.

خطیب نماز جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در ادامه ضمن برشمردن ویژگی‌های شغل شریف پرستاری، خاطرنشان کرد : پرستاران ما در زمان جنگ تحمیلی و همچنین شیوع کرونا امتحان خود را به خوبی پس‌دادند و امیدواریم که مسئولان هم به جد و به صورت عملی به مشکلات آن‌ها از جمله کمبود نیرو، عدم امنیت شغلی، ناکافی بودن حقوق و عدم اجرای تعرفه‌ی پرستاری، توجه کرده و آن‌ها را برطرف کنند.

حسن ترابی، در پایان از حمایت قاطعانه افکار عمومی جهان از مردم مظلوم فلسطین خبرداد و تاکید کرد: مسئله‌ امروز ما، جنگ غزه است. چهل روز از جنگ می‌گذرد و جنایت و وحشی‌گری صهیونیست‌ها ادامه دارد. آن‌ها می‌خواهند با ایجاد جنگ روانی خود را پیروز میدان نشان دهند. امروز افکار عمومی جهان، قاطعانه از فلسطین حمایت کرده و جنایات آن‌ها را محکوم می‌کند و بنابر سخن رهبری، باید مطمئن باشیم که پیروزی آینده از آن جبهه‌ی مقاومت است.

دانش‌آموز خبرنگار : مهسا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار