معاون پرورشی دبیرستان عصمت صفادشت در گفت‌وگو با پانا:

کتاب، معلمی دلسوز است که در فضای اندیشه‌ها بال می‌گشاید

ملارد(پانا) - معاون پرورشی دبیرستان عصمت صفادشت، در هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب را معلمی آگاه و دلسوز دانست که در فضای اندیشه‌ها بال می‌گشاید.

کد مطلب: ۱۴۲۴۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کتاب، معلمی دلسوز است که در فضای اندیشه‌ها بال می‌گشاید

سهیلا صمدی، معاون پرورشی دبیرستان عصمت صفادشت در گفت‌وگو با پانا گفت: «بیست و چهارم آبان‌ماه، روز کتاب خوانی نامگذاری شده تا بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سطح سواد عمومی جامعه باشد. جامعه‌ای که کتاب‌خوان نداشته باشد، قدرت تفکر و تحلیل را از دست می‌دهد و آمادگی پذیرش هر دروغ و فتنه و ظلمی را خواهد داشت.»

وی در رابطه با اهمیت کتابخوانی بیان کرد:«خواندن، یک فعالیت شناختی است که مغز انسان را به کار می‌اندازد و باعث تقویت و افزایش حافظه جلوگیری می‌شود. خواندن یک فعالیت تحریک کننده ذهنی است که جریان خون، اکسیژن را به مغز افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند به تأخیر نابودی و شناختی و اختلال کمک کند و با عملکرد شناختی بهتر مرتبط است.»

وی افزود: «ایجاد کتابخانه خوب در مدارس و برگزاری برنامه‌های متنوع در راستای تبلیغ کتابخوانی برای تمامی دانش‌آموزان و معرفی کتاب جهت تشویق کودکان و نوجوانان نقش مهمی در مدارس برای خواندن کتاب دارد. تعداد کتابی که خوانده می‌شود، مهم نیست؛ بلکه انتخاب کتاب مناسبت و درک مطلب و نتیجه گرفتن از آن کتاب مهم است. شرط مطالعه کتاب خوب، انتخاب کتاب مفید و اثرگذار است.»

صمدی، در رابطه با اهمیت مطالعه تشریح کرد: « مطالعه فعالیتی است بسیار مفید که بر توانایی‌های ذهنی، روحیات و احساسات، تأثیرات شگفت‌انگیزی دارد. هر زمان که سخن از سلامتی پیش می‌آید، ذهن‌ها به سمت سلامتی بدن و جسم می‌رود، این تفکر در رابطه با سلامتی درست است اما سلامتی فقط به جسم انسان خلاصه نمی‌شود و سلامتی ذهن و روح انسان را نیز شامل می‌شود. هر چقدر انسان مطالعه کند، شوق و درک خود را نسبت به مطالعه و جهان هستی بیشتر می‌کند و روح او کامل‌تر می‌شود.»

وی در خصوص خوانش کتاب در مدارس عنوان کرد: «مطالعه کتاب باعث افزایش علم در دانش‌آموزان و قوی شدن ذهن آنها برای حفظ مطالب درسی می‌شود، و همچین در پیشرفت افزایش اعتماد به نفس آنها هنگام سخن گفتن کمک می‌کند، وباعث می‌شود از کلمات مناسبی در جهت برقراری ارتباط با دیگران استفاده کند.»

سهیلا صمدی در پایان خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: «با خواندن کتاب مطمئنا هدف خود را پیدا خواهید کرد و آگاهی و بینش شما به دنیای اطرافتان تغییر می‌کند. همچنین کتاب خواندن باعث رشد و موفقیت فردی و اجتماعی شما می‌شود. تعداد کتابی که می‌خوانید مهم نیست بلکه درک مطلب و نتیجه گرفتن از آن کتاب مهم است.»

دانش‌آموز خبرنگار: رقیه ابوذری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار