پنج شهر فاقد کتابخانه، صاحب کتابخانه عمومی می‌شود

تهران (پانا) - همزمان با هفته کتاب سی‌ویکم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ۲۱ کتابخانه عمومی شامل سه کتابخانه سیار بهره‌برداری می‌کند که در این میان پنج شهر فاقد کتابخانه نیز صاحب کتابخانه عمومی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۲۴۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پنج شهر فاقد کتابخانه، صاحب کتابخانه عمومی می‌شود

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که مسئولیت مدیریت بیش از ۳هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی را در کشور بر عهده دارد، همزمان با هفته کتاب سی‌ویکم به صورت ویژه به منظور جلب توجه مردم و رسانه‌ها به موضوع کتاب و کتابخوانی، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

بهره‌برداری از ۲۱ کتابخانه عمومی شامل سه کتابخانه سیار، یکی از اقدامات زیرساختی است که در این ایام انجام خواهد شد؛ با بهره‌برداری از این کتابخانه‌ها ۵هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای کشور اضافه و پنج شهر فاقد کتابخانه صاحب کتابخانه عمومی می‌شود.

عضویت رایگان مردم در کتابخانه‌های عمومی نیز از دیگر برنامه‌های این هفته نهاد کتابخانه‌های عمومی است و علاقه‌مندان می‌توانند در طول این هفته با مراجعه به کتابخانه مورد نظر خود، رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.

متقاضیان با مراجعه به پایگاه samanpl.ir می‌توانند نزدیک‌ترین کتابخانه به محل زندگی خود را شناسایی و به آن مراجعه کنند؛ در این پایگاه نزدیک به ۵۰میلیون نسخه کتاب که در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد، قابل جست‌وجو است.

در این هفته همچنین کتابخانه‌های عمومی پذیرای اهدای کتاب از سوی مردم هستند. «پویش کتابخون» نیز با همراهی سازمان انتقال خون در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برپا می‌شود و طی آن اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان، در طول هفته کتاب با مراجعه به پایگاه‌های سازمان انتقال خون ایران و اهدای خون، حرکتی فرهنگی برای ترویج سلامت انجام می‌دهند.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان‌ آغاز به کار کرد و تا سی‌ام آبان‌ ۱۴۰۲ به کار خود ادامه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار