همایش سرگروه‌ها و راهبران آموزشی مقطع ابتدایی استان قم برگزار شد

قم (پانا) - همایش سرگروه های علمی - آموزشی و راهبران آموزشی - تربیتی مقطع ابتدایی مدارس استان قم با حضور مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش سرگروه‌ها و راهبران آموزشی مقطع ابتدایی استان قم برگزار شد

محمد محمدی، مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طی سخنانی در این همایش اظهار کرد: فرصت معلمی، بخصوص در دوره آموزش ابتدایی و بویژه در شهر کریمه اهل بیت(س) فرصت بسیار ارزشمندی است که باید قدر آن را دانست.

وی افزود: شان و ارزش مقام معلمی به احیاء ارزش های اسلامی و انقلابی و انتقال آن به نسل های بعدی است و از این رو، ارزش مقام معلم با هیچ مقوله ای قابل قیاس نیست.

محمدی گفت: باید تلاش کنیم که آموزش ها همراه با کیفیت باشد و اجازه ندهیم کیفیت از آموزش گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز فاجعه انسانی در غزه، گفت: دشمن صهیونیستی در طول چندین هفته گذشته هزاران زن و کودک بیگناه را به شهادت رسانده و به دنبال غصب تمامی باریکه غزه است و ما باید ماهیت این رژیم کودک کش را به همگان معرفی کنیم.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز حضور در جمع معلمان و سرگروه های آموزش ابتدایی را از بهترین و لذت بخش ترین لحظات عمر دانست و گفت: اگر بخواهیم ساحت های تربیتی 6 گانه را در مدارس پیاده کنیم، کانون و مرکز آن مدارس ابتدایی است.

وی افزود: محتوای کتابهای درسی باید بگونه ای باشد که بتواند زمینه بروز و تقویت ساحت های تربیتی را ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: اعطای تقدیرنامه به معلمان نقش بسیار زیادی در تشویق آنان و راهبری مسائل تربیتی و آموزشی دارد.

همچنین سید مصطفی حسینی فاضل معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع تحول در آموزش و پرورش عنوان کرد: نخستین حلقه ایجاد تحول، آموزش ابتدایی است و تحول در این مقطع آموزشی، در حلقه های بعدی جاری می شود.

وی تحول در بعد نیروی انسانی را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: هر مقام مسئول یا راهبر آموزشی می تواند نقش موثری در ارتقاء توانمندی های نیروی انسانی در مقطع ابتدایی ایفا کند.

حسینی فاضل با اشاره به اهداف برگزاری همایش سرگروه ها و راهبران آموزشی گفت: هم افزایی نیروها و معرفی طرح ها و برنامه های آموزش ابتدایی و نیز ارتباط با افرادی که متولی آموزش در وزارتخانه هستند، از جمله اهداف همایش محسوب می شود.

وی تصریح کرد: علیرغم کمبود نیروی انسانی در ابتدایی، با استخدام های جدید تنفس تازه ای در این مقطع ایجاد شده و راهبران آموزشی و معلمان قدیمی بایستی به عنوان یک مرجع آموزشی راهنمای نومعلمان باشند.

روح الله امینی، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز با اشاره به برخی آسیب های دامنگیر دانش آموزان از جمله افسردگی و اضطراب، گفت: نقش پرورشی معلمان در کنار برنامه های آموزشی باید خیلی پررنگ باشد تا با تقویت مهارت ارتباط گیری و نه گفتن در دانش آموزان، این آسیب ها کاهش یابد.

رضا طلیمی رئیس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قم نیز در همایش فوق، تاکید کرد: اداره تکنولوژی آموزشی در کنار آموزش ابتدایی به تدوین، برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی کمک می کند و لازم است در این زمینه هم اندیشی های مقتضی و ضروری، صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت گام برداشتن در مسیر اجرای سند تحول و بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: تلاش برای ارتقای شایستگی های معلمان، از جمله ماموریت ها و برنامه های گروه های آموزشی است.

در همایش فوق، حسین کریمشاهی بیدگلی سرگروه درسی و نویسنده کتاب، ابراهیم فرمانی شجاعت نماینده راهبران آموزشی و روح الله طباطبایی سرگروه درسی و مدرس طرح شهید همت، نکاتی را پیرامون ویژگی های برنامه ها و طرح های موجود، بایدها و نبایدهای معلمی و امتیازات و دستاوردهای طرح شهید همت بیان کردند.

در این همایش، سرگروه ها و راهبران آموزشی و معاونان آموزش ابتدایی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار