مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد؛

اجرای ۹ طرح و برنامه در حوزه پیشگیری از اعتیاد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت در آموزش و پرورش با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ۹ طرح و برنامه در حوزه پیشگیری از اعتیاد در دست انجام است که این برنامه‌ها برای سه گروه مخاطب دانش‌آموزان، کادر مدرسه و والدین در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۹ طرح و برنامه در حوزه پیشگیری از اعتیاد

علیرضا کریمیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عمومی یاریگران زندگی که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه امروز در تمام جوامع بشری گرایش به مواد اعتیادآور یکی از چالش‌های جدی است، گفت: مصرف مواد اعتیادآور عواقب بسیار زیان‌باری به بار دارد و پیامدهای منفی زیادی به ارمغان می‌آورد. هنگامی که افراد جامعه به سمت مصرف مواد اعتیادآور سوق پیدا می‌کنند در سطوح مختلف هزینه‌های سنگینی تحمیل می‌شود که صرفا هزینه نیست بلکه مشکلات و مسائل شدید و خاصی هم شامل مشکل جسمانی، روانی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و انواع بزهکاری‌ها را تحمیل می‌کند که این هزینه‌ها و مشکلات برای قشر نوجوان و جوان به مراتب بیشتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: نوجوان و جوان از دو منظر بیشتر مورد آسیب است، اول اینکه دوران رشد خود را کامل طی نکرده است و دوم اینکه این جوانان و نوجوانان هنوز مهارت مراقبت از خود را به صورت کامل یاد نگرفته‌اند و به همین دلایل بیشترین آسیب برای این قشر است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با طرح این پرسش که چرا کودکان و نوجوانان به سمت مصرف مواد اعتیادآور گرایش پیدا می‌کنند، پاسخ داد: اول، مشکلات فردی است. گاهی مشکلات فردی مقدمه سوق و گرایش به سمت مصرف مواد اعتیادآور است. عامل بعدی مشکلات خانوادگی است و نکته دیگر نداشتن مهارت‌های فرزندپروری والدین است. دلیل دیگر مشکلات اجتماعی است. اینکه مواد اعتیادآور در دسترس باشد معضل اجتماعی است.

وی اضافه کرد: عامل چهارم به مشکلات مربوط به همسالان مربوط است که دوره نوجوانی و جوانی را همه ما تجربه کرده‌ایم، در این دوره گرایش به گروه و همسالان هنجاری است که اگر از آن خوب استفاده نشود می‌تواند به آسیب تبدیل شود زیرا نوجوانان و جوانان در این سن به شدت به گروه همسالان خود گرایش پیدا می‌کنند و معمولا به اعضای گروه به شدت وفادار و رازدارند که باید از این ویژگی نهایت استفاده را ببریم.

کریمیان گفت: در آموزش و پرورش با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ۹ طرح و برنامه از جمله تهیه و توزیع و انتشار محتوای آموزشی، کانون یاریگران زندگی، تربیت مربی، پیشگیری از اعتیاد والدین و... را در دست داریم و تمام این برنامه‌هایی که داریم برای سه گروه مخاطب دانش‌آموزان، کادر مدرسه و والدین است و سه هدف افزایش دانش، تغییر نگرش منفی نسبت مواد مخدر و ارتقای توانمندی‌های لازم برای مراقبت از خود دنبال می‌شود چرا که معتقدیم بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش است و هر جای دیگر رفتیم آدرس را اشتباه رفتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار