کارشناس مسئول فرهنگی اداره آموزش و پرورش پاکدشت در هفته کتاب‌خوانی به پانا:

کیفیت زندگی افراد را کتاب‌هایی که خوانده و انسان‌هایی که ملاقات کرده، تعیین‌ می‌کند

پاکدشت (پانا) - کارشناس مسئول فرهنگی اداره آموزش و پرورش پاکدشت، کتاب خواندن و نوشتن‌های روزانه و ملاقات با افراد دارای علم و فن‌آور را عاملی در جهت افزایش کیفیت زندگی افراد دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۳۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت زندگی افراد را کتاب‌هایی که خوانده و انسان‌هایی که ملاقات کرده، تعیین‌ می‌کند

علیرضا هداوند‌ میرزایی، مسئول فرهنگی تربیتی شهرستان‌ پاکدشت در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با پانا گفت: «با کمک همکاران مسابقات داستان نویسی و شاهنامه‌‌خوانی و نقد ادبی برای دانش‌آموزان در حال اجراست، هر مدرسه افرادی که به خواندن و نوشتن کتاب‌ علاقه‌مند باشد را در این مسابقات ثبت‌نام می‌کند و در مرحله منطقه‌ای شرکت کرده و بهترین‌ها به مسابقات استانی راه‌ خواهند یافت.»

مسئول فرهنگی تربیتی پاکدشت اضافه کرد: «جشنواره دانایی توانایی هم برای چهل‌ویکمین بار برگزار شد، این جشنواره در مدرسه، منطقه و استان صورت گرفت، برای بچه‌ها کتاب‌هایی تهیه شد و آنها از کتاب‌ها استفاده کردند؛ همچنین برای فعال‌سازی کتابخانه مدارس‌ هم اقدام کردیم و کتاب‌هایی برای برخی از مدارس تهیه شد.»

وی ادامه داد: «هر ساله برنامه‌ای برای پروژه مهر در تمامی مدارس اجرا می‌شود، احیای کتابخانه‌ها و غنی‌سازی تمام مدارس از کتاب‌، نوعی غبارروبی است که برای شروع یک سال تحصیلی جدید آذین‌بندی صورت می‌گیرد. با تفاهم‌نامه‌ای که با تمام کتابخانه‌ها امضا کردیم، بخشنامه‌ای به مدارس ارسال شده و هر دانش‌آموزی که عضوی از کتابخانه چه در مدرسه چه در کتابخانه عمومی باشد باید به آن دانش‌آموز کارت عضویت داد. در کتابخانه‌های عمومی دعوت می‌کنیم از کسانی که مولف کتاب یا نویسنده هستند در یک مکان مشخص توضیحاتی در مورد کتاب و علاقه آنها به نویسندگی بدهند و تقدیری از این افراد صورت گیرد.»

مسئول فرهنگی شهرستان‌ پاکدشت تصریح کرد: «هفته کتاب و کتاب‌خوانی مصادف شد با جنگ در فلسطین که ما به حمله اسرائیل به مردم بیگناه فلسطین نیز بپردازیم و این چنین نشستی در ارتباط با کودکان فلسطین داشتیم و پویشی در ارتباط با این موضوع برگزار کردیم. تمام تلاش ما این است کسانی که نویسنده هستند و آثاری از خود دارند را داخل مدارس بیاوریم و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به کتاب‌ خواندن را افزایش دهیم‌. دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند، باید کتاب‌ بخوانند تا بتوانند مسیر درستی برای اهداف و خواسته‌های خودشان بیایند.»

وی ادامه داد: «کتاب باید تنوع داشته باشد و برای افراد جذاب و در خصوص سن آنها باشد. آنچه در نهایت می‌شویم به کتاب‌هایی که خواندیم بستگی دارد که پس از تمام شدن کار استادان، تازه آن‌ها را شروع می‌کنیم. بزرگترین دانشگاه هر فرد مجموعه کتاب‌های اوست.»

دانش‌آموز خبرنگار: هانیه دهاقین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار