معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن:

پررنگ کردن نقش شورای دانش‌آموزی در مدرسه، پیوندی ثمربخش بین مدرسه و دانش‌آموزان ایجاد می‌کند

رودهن(پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی  آموزش و پرورش رودهن، جلسات شورای دانش‌آموزی و پررنگ کردن نقش آنان در مدرسه را عامل ایجاد پیوندی  موثر و بهینه در جنبه‌های تربیتی و آموزشی بین دانش‌آموزان و مدرسه دانست، به‌نحوی که مدرسه و مسائل آن برای دانش‌آموز با اهمیت و ارزشمند تلقی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پررنگ کردن نقش شورای دانش‌آموزی در مدرسه، پیوندی ثمربخش بین مدرسه و دانش‌آموزان ایجاد می‌کند

مهدی حبیبی معاون پرورشی آموزش و پرورش رودهن در خصوص اهمیت توجه به شورای دانش‌آموزی به پانا گفت: «انتخاب شورای دانش‌آموزی در تمامی مدارس رودهن برگزار شد و ما شاهد شور و هیجان زیاد دانش‌آموزان برای حضور و مشارکت شوراهای دانش‌آموزی بودیم که جای بسیار خوشحالی را داشت؛ اما همواره باید مدارس به این نکته امتنان نظر داشته باشند که لازم است نقش اجتماعی و مشارکتی اعضای شورای دانش‌آموزی در امور مدرسه را در راستای آموزش مفهوم حضور اجتماعی ثمربخش، افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری این دانش‌آموزان، فعال و پویا کنند و در این مسیر فعال و خلاقانه عمل کنند.»

وی افزود: «با توجه به نقش پررنگ شوراهای دانش‌آموزی در مدارس، لازم است که معاونین و مربیان پرورشی در مدارس، دانش‌‌آموزان اعضای شورای دانش‌آموزی را در تصمیم‌گیری‌ها و امور مدرسه مشارکت داده، جلسات مختلف برگزار کنند که در بسیاری از این جلسات مدیر مدرسه حضور داشته باشد، تا این دانش‌آموزان به معنای واقعی، خود را در امور مدرسه دخیل دانسته و با انگیزه و پویا نقش خود را در مدرسه انجام دهند.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش رودهن، در ادامه مطرح کرد: «شورای دانش‌آموزی موقعیتی را فراهم می‌کند که در آن دانش‌آموزان نظر دهند، تصمیم‌گیری کنند، حرف‌هایشان شنیده شود، فعال شوند و تمام اینها باعث می‌شود در این صحنه به ایفای نقش اجتماعی بپردازند و برای حضور در جامعه آماده شوند.»

حبیبی اذعان کرد: «در کلیه برنامه‌ها و مناسبت‌های اجرایی در مدارس اعضای شورا باید نقش کلیدی داشته باشند؛ ما در مسیر تربیت تمام ساحتی پیش می‌رویم و بی‌شک یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌ها همین اعضای شورای دانش‌آموزی هستند که در جایگاه یک فرد اجتماعی و کارآمد لازم با آنان رفتار شود، از کانون مدرسه و از میان همین دانش‌آموزان در آینده نقش‌ها و سمت‌های مختلف جامعه ایفا خواهد شد بنابراین بر ما وظیفه است که پویایی دانش‌آموزان در مدرسه را مدنظر ویژه قرار دهیم، شور و تکاپوی اجتماعی در میان دانش‌آموزان ایجاد کنیم.»

معاون‌ پرورشی آموزش و پرورش رودهن تصریح کرد: «در بیشتر مدارس جلسات شورای دانش‌آموزی فعالیت‌اجرایی خود را آغاز کرده‌اند این‌جلسات به صورت منظم و اصولی در مدارس باید اجرا شود تا امید و رغبت به این مشارکت در دانش‌آموزان باقی بماند و با علاقه به این فعالیت ثمربخش اجتماعی خود ادامه دهند، در بیشتر موارد خواسته‌ها و مصوبات شورا در مدارس اجرا شود تا هم اعضا و هم دیگر دانش‌آموزان اهمیت و ضرورت فعالیت‌های شورا را درک کرده و پایبند باشند.»

وی در توضیحات بیشتر اظهار کرد: «عضویت و فعالیت در شوراهای دانش‌آموزی همانند تمامی فعالیت‌های گروهی و فرهنگی و اجتماعی مدرسه، اهداف متعالی و بزرگی را دنبال می‌کند قطعا یکی از آثار و نتایج مثبت‌ آن برای این دانش‌آموزان، اعتمادبه نفس شخصی و اجتماعی است، حس موثر بودن، قدرت اراده و اعتماد‌به نفس را به طور چشمگیری در این دانش‌آموزان افزایش می‌دهد و این هدفی درخشان و قابل توجه است که در میان دانش‌آموزان از خود برجا می‌گذارد.»

حبیبی خاطرنشان کرد: «به طور منظم و مستمر فعالیت شوراها و مصوبات آنان توسط حوزه پرورشی آموزش و پرورش منطقه، رصد و ارزیابی می‌شود ضمن اینکه تلاش می‌شود جلساتی منطقه‌ای برای روسا و اعضای شوراهای دانش‌آموزی مدارس در منطقه برگزار شود و هماهنگی و هم‌اندیشی کلی در بین شوراهای دانش‌آموزی مدارس در جنبه‌های عملکردی به صورت کیفی و کمی صورت پذیرد‌»

خبرنگار: نیایش ورمقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار