رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش البرز:

آغاز طرح آموزش تغذیه و مکمل یاری در مدارس متوسطه استان البرز

کرج (پانا) - رئیس اداره سلامت و تندرسی اداره کل آموزش و پرورش البرز از آغاز طرح آموزش تغذیه و مکمل یاری در مدارس متوسطه اول و دوم استان البرز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح آموزش تغذیه و مکمل یاری در مدارس متوسطه استان البرز

رضا رضا طارمی، رئیس اداره سلامت و تندرسی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و آموزش و پرورش استان در مدارس متوسطه اول و دوم با اولویت دختران از اواخر آبان ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف تامین ریزمغذی ها، تقویت سلامت و رفع کمبود ویتامین دی، آهن و پیشگیری از پوکی استخوان دانش آموزان انجام خواهد شد.

طارمی با بیان اینکه کمبود آهن در دختران شایع تر است، تصریح کرد: قرص آهن صرفا برای دانش آموزان دختر هفته ای یک بار و به مدت 16 نوبت توزیع خواهد شد و قرص ویتامین دی نیز ماهی یکبار و در 9 نوبت برای دانش آموزان دختر و پسر توزیع خواهد شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه گفت: اقلام مورد نظر صبح امروز تحویل مراکز بهداشت داده شده و از اواخر آبان ماه در مدارس توزیع خواهد شد.

طارمی در پایان با اشاره به همکاری مراقبین سلامت در این طرح اظهار کرد: مراقبین سلامت با آموزش های صحیح تغذیه ای در مدارس و توجیه خانواده ها در راستای مراقبت و تقویت سلامت دانش آموزان به صورت حضوری و هم به صورت مجازی از طریق شبکه ها و کانال های مجازی فعالیت خواهند داشت.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار