معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

فرآیند طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی پس از ۶ سال آغاز شد

کرمانشاه(پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی شهر و روستا پس از ۶ سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی پس از ۶ سال آغاز شد

به منظور برنامه‌ریزی همه جانبه برای ایجاد بستر مناسب توزیع شیر در مدارس استان کرمانشاه، جلسات متعددی در سطوح مختلف برگزار شد که نتایج آن ها در جلسه هماهنگی این موضوع با حضور نمایندگان استانداری کرمانشاه، سازمان استاندارد، بهداشت محیط، معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی برگزار شد.

فردین یاوری، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس؛ نویدبخش تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان است که اجرای این طرح مفید و ضروری پس از ۶ سال توقف با اهتمام دولت سیزدهم در سال تحصیلی جدید محقق شده است.

وی افزود: توزیع شیر رایگان که در گذشته با زیر پوشش قرار دادن تعدادی از دانش آموزان بر اساس ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در جریان بود از سال ۱۳۹۶ متوقف شده بود.

یاوری اشاره کرد: این اقدام مهم در دولت سیزدهم با اعلام رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ دوباره آغاز شد و در این راستا توزیع شیر رایگان مدارس استان کرمانشاه بالغ بر دویست هزار دانش آموزان مقطع ابتدایی را به میزان مصرف دو نوبت در هفته در طول سال تحصیلی که ۳۴۰۴ مدرسه سطح کل استان پوشش می دهد.

گفتنی است؛ در این زمینه برنامه ریزی مطلوب و رایزنی با کارخانجات شیر و نهادهای مربوط جهت توزیع ۲ نوبت شیر پاکتی نی دار فرادما ۲۰۰ سی سی و ۲.۵ درصد چربی گرید A در هفته در مدارس ابتدایی دولتی صورت گرفته و به زودی شاهد انعقاد قرار داد و آغاز توزیع شیر در مدارس استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار