معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

اجرای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس ضروری و واجب است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت دانش آموز باوری محور کارهای پرورشی است و باید نقش آفرینی دانش آموزان در امور پرورشی پررنگ تر شود. امروزه اجرای برنامه های پرورشی کاملا واجب و ضروری است و باید به صورت فراگیر دنبال شود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس ضروری و واجب است

علی مهدوی خواه در نشست صمیمی با کارشناسان سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: تمام تلاش ها در آموزش و پرورش برای یک عنصر صورت می گیرد و آن دانش آموز است. باید دانش آموز باوری را محور کارهای خود قرار دهیم و تمام دانش آموزان از فعالیت های پرورشی مدارس بهره مند شوند. برنامه های پرورشی باید فراگیر شود و همه از آن خبر داشته باشند. ما به دنبال این هستیم که تمام فعالیت های پرورشی به مدیران مدارس منتقل شود اما این مهم به صورت کامل محقق نشده است.
مهدوی خواه ادامه داد: کارشناسان سازمان دانش آموزی باید همت کنند تا برنامه های پرورشی به گوش مدیر مدرسه و دانش آموز برسد. به خصوص جامعه هدف ما کسانی هستند که به پیام ها و بخشنامه های پرورشی هیچ توجهی ندارند. ما برای اینکه بخشنامه ها توجه مدیر مدرسه را به خود جلب کند باید به صورت میدانی در مدارس حضور پیدا کنیم و بر روی روند اجرای کار نظارت کنیم. اگر این روند کاری در دستور کار کارشناسان سازمان دانش آموزی قرار گیرد دانش آموزان مدارسی که به فعالیت های پرورشی توجه نداشتند، در زیر چتر این برنامه ها قرار می گیرند.
وی افزود: کار میدانی باور ماست و بایستی در همه مراحل کار حضور داشته باشیم تا سرانجام خوشی برای برنامه ها رقم زده شود. مسئولین باید از پشت میزها بیرون آمده و میدانی بر کار نظارت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: مدیر مدرسه مکلف است که برنامه های پرورشی را تمام و کمال برگزار کند. امروزه اجرای برنامه های پرورشی استحبابی نیست، بلکه کاملا واجب و ضروری است.

دانش آموز خبرنگار: سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار