بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

 مواد مربوط به صندوق‌های بازنشستگی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

تهران (پانا) - مواد مربوط به اصلاح صندوق‌های بازنشستگی و سنجه‌های عملکردی نظام تأمین اجتماعی و اساسنامه سازمان هواپیمایی کشور برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
 مواد مربوط به صندوق‌های بازنشستگی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

در نشست علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و مواد مربوط به صندوق های بازنشستگی و اصلاح اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری بنا به دستور رییس مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارجاع مواد مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی و مسائل این قشر به کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: از آنجا که ما ماده‌های ۲۸، ۲۹، ۳۰ و ۳۱ لایحه را مراعا گذاشته بودیم تا بین دولت و مجلس در خصوص این مواد که به صندوق های بازنشستگان و مسائل این قشر بازمی‌گشت توافق حاصل شود؛ اکنون این توافق صورت گرفته است.

وی افزود: این مواد به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود تا با توجه به توافق صورت گرفته بین مجلس و دولت، در جلسه امشب کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته و کار پیش برود.

همچنین با تصمیم رئیس مجلس، بند الحاقی ۳ ماده ۵۸ درباره اصلاح اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در این بند آمده است: «نظر به ضرورت توسعه هوانوردی غیرنظامی با رویکرد حکمرانی واحد و اهمیت تقویت سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در این بخش و در راستای تحقق مفاد ماده (۵) اصلاحی قانون هواپیمایی کشوری و بند (۱) و (۴) ماده (۵۳) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، دولت مکلف است اساسنامه این سازمان را در قالب سازمان توسعه ای (با ایفای نقش حاکمیتی و اداره شرکتی) به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی اصلاح و حداکثر تا ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تصویب کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار