حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاه‌های ساختمانی چگونه محاسبه می‌شود؟

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، نحوه محاسبه حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاه‌های ساختمانی و تغییرات صورت گرفته در آن را بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاه‌های ساختمانی چگونه محاسبه می‌شود؟

مهدی کلانتری افزود: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، تغییراتی در محاسبات حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاه‌های ساختمانی صورت گرفته که در سامانه غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی ( eservices.tamin.ir) پیاده سازی شد.

به گفته وی برای مناطق شهری، حق بیمه معادل ۲۵ درصد مجموع عوارض است این در حالیست که این میزان برای مناطق روستایی معادل ۱۰ درصد مجموع عوارض شده است.

مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین ادامه داد: همچنین رقم حق بیمه برای نهضت ملی مسکن معادل ۱۵ درصد مجموع عوارض است.

کلانتری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی برای سایر مناطق همچون مناطق زلزله‌زده، بدون محاسبه حق بیمه، در حساب جداگانه‌ای آن را ثبت می‌کند.

مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، در ادامه از انتقال اطلاعات ۳۷۸هزار و ۵۴۳ کارگر ساختمانی در ۲۰ استان کشور از سیستم سبا به سیستم متمرکز از آبان ماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از تاریخ انتقال به بعد، پرداختهای کارگران ساختمانی در استانهای سمنان، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، کرمانشاه، همدان، کهگیلیویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، یزد و کرمان به صورت غیر حضوری انجام می شود.

کلانتری خاطر نشان کرد: همچنین برای استانهای قم، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اردبیل، لرستان و مرکزی نیز تا پایان آبانماه کار انتقال انجام خواهد شد. شش استان دیگر نیز تا پایان پاییز۱۴۰۲ در برنامه قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار