امام‌جمعه شهرستان‌پاکدشت عنوان کرد:

اولین نشانه انسان با ایمان، خشوع در نماز است

پاکدشت(پانا)_ امام‌جمعه شهرستان پاکدشت در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین اهمیت نماز در زمینه رسیدن به تقوا و زیست مومنانه پرداخت و اولین نشانه انسان با ایمان را خشوع در نماز برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشانه انسان با ایمان،  خشوع در نماز است

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ رضاجوکار، امام‌جمعه شهرستان‌پاکدشت در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: اولین نشانه داشتن ایمان، برپا داشتن نماز است. مؤمنان عبادتی با حضور و توجه قلبی به خداوند انجام می‌دهند، این‌ها کسانی هستند که در نماز می‌ایستند و آنچنان غرق در نماز می‌شوند که نورانیت نماز آنان را فرامی‌گیرد که هیچ توجهی به غیر معبود و عبادت ندارند.

امام‌جمعه شهرستان‌پاکدشت افزود: گاهی بعضی افراد نماز را به تعبیر روایت سبک می‌شمارند که مورد نکوهش قرار گرفته‌اند. بعضی‌ها رکوع و سجود را مانند مرغی که دانه از زمین بر می‌دارد می‌خوانند و با سرعت به رکوع و سجود می‌روند و اینگونه از آرامش موجود در عبادت، محروم می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضاجوکار تشریح کرد: خشوع یک مسئله قلبی در نماز است که به نوع نگاه و بینش انسان برمی‌گردد؛ نماز با آرامش و حضور مطلوب، برترین و زیباترین مکتب برای تربیت و الگو برای پرستش خداوند است و کسی که نماز را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهد و مراقب عهد و پیمان و عفت و حیا خودش است، جایگاه او در بهشت خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتابخوانی و مطالعه در کشور ما در وضع خوبی قرار ندارد و میزان سرانه مطالعه و کتابخوانی پایین است که باید برای افزایش این میزان از برنامه‌ریزی های مناسب بهره برد تا بتوان با برانگیختن اشتیاق نوجوانان، آنان را به مطالعه علاقه‌مند سازیم. فرهنگ کتابخوانی باید در مدارس و مساجد و از خانه شروع شود تا سه نیاز مهم کودکان و نوجوانان و جوانان در حیطه عاطفی، شناختی، شخصیتی تامین شود،برای تربیت نسلی با بصیرت و دارای قدرت تحلیل، اندیشمند و فهیم، باید از کتاب کمک بگیریم.

رضاجوکار در پایان سخنان خود، کتاب خوب را چراغ روشن و راهنمای نوجوانان و جوانان در فتنه‌های دشمن برشمرد و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جوانان و نوجوانان ما در دوراهی‌ها گرفتار فتنه‌های دشمن نشوند باید آنها را با کتاب‌های خوب آشنا کنیم تا با مطالعه کتب مفید به اندیشه‌های صحیح دست یابند.

خبرنگار دانش‌آموز: عسل ماکو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار