مدیر کل آموزش و پرورش:

فستیوال رینوفست تفریح علمی برای دانش آموزان است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: فستیوال های دانش آموزی محلی برای تفریح علمی همراه با شور و نشاط سالم را فراهم می کند.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
فستیوال رینوفست تفریح علمی برای دانش آموزان است

مسعود سعادتی در نشست خبری اولین فستیوال نوآوری و فناوری دانش آموزی ربع رشیدی در محل باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: از نظر تعدد رسانه و پایگاه خبری جز استان های نخستین قرار داریم و سیاست ما این است که در خدمت دانش آموزان و ارتقا سطح علم و دانش در قالب جشنواره رینفوست باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اینکه یک آموزش اصلی وجود دارد و آن آموزش مفاهیم است، برگزاری رویدادهای علمی فناورانه، نمایشگاه‌ها و اجرای پروژه‌های علمی را پذیرفته شده‌ترین روش تعمیق و کاربرد دانش در زندگی واقعی از نظر متخصصان تعلیم و تریت، دانست و افزود: این باعث می شود که دانش آموزان به این جشنواره شناخت بسیاری پیدا کنند.

وی در ادامه گفت : معمولا فضای رینفوست تفریح علمی برای دانش آموزان است که امسال یک فرصتی در فستیوال دانش آموزی نوآوری به نام ‌رینفوست فراهم شده است.

سعادتی تصریح کرد: اهداف فستیوال یک فضای علمی و تفریحی برای دانش آموزان و انواع برنامه ها دارد و مفاهیم هوش مصنوعی هم در قالب مسابقه فستیوال از ۱۴ و ۱۷ آذر م فضای بانشاط علمی را دارد.
وی تاکید کرد :استان ما بیش از ۳۹ پژوهشگاه داردکه این پژوهشسرا به ارتقا سطح فناوری دانش آموزان کمک میکند ولی تلاش ما این است که همه ی پژوهشرا ها فعال و مجهز باشند.
سعادتی بیان کرد: موضوعی که آموزش و پرورش در آن تمرکز دارد مدارس هستند و تقویت مدارس و اجرای سیاست های تحولی در مدارس جز اولیت های آموزش و پروش هست

سعادتی تاکید کرد: این فستیوال باعث می شود علاقمندان به پژوهش شناسایی شده و ساماندهی شوند که که بیش از ۸۰۰ دانش آموز در این فستیوال شرکت کرده اند.

دانش آموز خبرنگار: سنا بهروز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار