پدافند غیرعامل پیشرو در حل چالش‌ها

تبریز (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد این اداره کل سال گذشته طبق ارزیابی‌های صورت گرفته به عنوان استان فعال و برتر در سطح ملی انتخاب شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۰۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل پیشرو در حل چالش‌ها

محمد بیگ با ذکر اینکه این اداره سال گذشته طبق ارزیابی‌های صورت گرفته به عنوان استان فعال و برتر سطح ملی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: در قالب 5قرارگاه و 11 کارگروه تخصصی فعالیت های پدافند غیرعامل ما صورت می‌گیرد که وظایف این قرارگاه‌ها حل چالش‌های پیش رو در استان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره تهدیدات عصر فعلی گفت: اکثر تهدیدات امروزه متوجه علم نوین روز است که این یعنی دستورالعمل‌های خود را مبنی بر مسائل دانش محور با استفاده از اساتید دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه‌های استان تنظیم کرده ایم تا همزمان با دانش روز جلو برویم.

بیگ با بیان اینکه آموزش نیروهای امدادی در بخش قرارگاه پرتوی و قرارگاه شیمیایی یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل در سال جاری است، گفت: بعضی صنایع استان با توجه به مسائل روزمره از دستگاه‌های هسته‌ای و شیمیایی استفاده می‌کنند که باید نیروهای امدادی، خود را در برابر تهدیدات هسته‌ای ایمن کنند.

وی در رابطه با بحث آلودگی نیروگاه هسته‌ای ارمنستان، اظهار کرد: این قرارگاه طی یک سال اخیر رصد کامل میزان آلودگی نیروگاه متسامور ارمنستان را در دستور کار خود قرار داد و نتایج این پایش ها نشان دهنده نبود آلودگی پرتوی است.

وی افزود: نیروگاه فوق ایمن بوده و هر چند وجود چنین مراکزی بالقوه خطرناک است، اما زیر نظر آژانس اتمی فعالیت می کند؛ چراکه وجود کوچکترین آلودگی ضمن این‌که برای مردم خودشان نیز ضرر خواهد داشت، تحت نظارت‌های آژانس انرژی اتمی قرار دارد در آینده نیز یکی از اساتید به صورت مستدل توضیحاتی در رسانه‌هه خواهد داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی حواشی اخیر کلر پارس و شائبات موجود در خصوص آلودگی این واحد تولیدی اشاره کرد و اذعان داشت: پیش‌تر طی جلسه‌ای با همراهی نهادهای متولی بحث های نظارتی از جمله وزارت اطلاعات و سپاه، چشم‌‌اندازی در دو دوره سه ماهه برای مرتفع نمودن ایرادات تدوین شد اما متاسفانه مدیرعامل مجموعه آن‌طور که می‌بایست صادقانه عمل نکرد و با تصمیم مدیران بالا‌دستی‌اش عزل شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه باید از تولید حمایت کنیم، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز حامی تولید است، گفت: اگر در مرکز تولیدی آلودگی وجود دارد ما نسبت به رفع آن می‌پردازیم نه اینکه از ریشه آنجا را ببندیم و جلوی تولید را بگیریم؛ البته اگر یک تولیدکننده را حمایت می‌کنیم به معنای این نیست که نواقص و مشکلات آنها را نگوییم و برخورد با آنها نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار