نشت خبری کارزار رسانه ای نه به اعتیاد در شهرستان شیروان

شیروان(پانا)_ مدیر عامل موسسه صبح امید و نشاط شیروان ظهر امروز یکشنبه در نشست توجیهی اصحاب رسانه و خبرنگاران با عنوان کارزار رسانه ای نه به اعتیاد والد آگاه فرزند ایمن در محل خانه جوان این شهرستان برگزار شد، شعار امسال این کارزار رسانه‌ای را آیا می‌دانید الان فرزندت کجاست عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۰۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نشت خبری  کارزار رسانه ای نه به اعتیاد در شهرستان شیروان

فاطمه آذری افزود: کارزار الان فرزندت کجاست برای آگاهسازی و حساس سازی والدین با همکاری کلیه ادارات و نهادها ی ذیربط در حال اجرا است.

وی نقش نهاد خانواده در پیشگیری و درمان اعتیاد را مهم برشمرد و عنوان کرد هر چقدر خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی اطلاعات و درک بیشتری داشته باشند می‌توانند فرزندان خود را از موضوعات آسیب مانند اعتیاد دور نمایند و کاهش بروز موجب کنترل و کاهش شیوع آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

اکبر آرام رئیس اداره بهزیستی شیروان با اشاره به شیوه تعامل موثر خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی افزود ایجاد عزت نفس در فرزندان گسترش فضای همدلی در خانواده آگاهی خانواده ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.

آرام با بیان اینکه اعتیاد بیماری مزمن و عود شونده است گفت درمان اعتیاد فرایندی تدریجی و مزمن دارد و در طول دوره درمان این بیماری ممکن است بارها عود کند بنابراین باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم و این امر مستلزم آگاهی خانواده‌ها و تلاش همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی است.

گفتنی است ؛ برگزاری دوره‌های آموزشی؛برگزاری همایش‌های مختلف؛تبلیغات محیطی؛ مشاوره‌های رایگان ؛ مستندسازی برنامه‌ها از اهداف دیگر کارزار رسانه‌ای نه به اعتیاد در شیروان خواهد بود.

خبرنگار‌: غلامرضا مینا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار