زمین‌لرزه در استان گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان: ۲ تیم ارزیابی به محل وقوع زلزله اعزام شده‌اند

تهران (پانا) - زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی «خان ببین» رخ داد که برخی شهرستان‌های استان‌های گلستان را لرزاند.

کد مطلب: ۱۴۲۰۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
زمین‌لرزه در استان گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه هم اکنون ۲ تیم ارزیابی به محل وقوع زلزله در «خان ببین» شهرستان رامیان اعزام شده و در حال بررسی وضعیت منطقه هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این زمین لرزه در مناطق شرق استان هم احساس شده و احتمال وقوع زمین لرزه‌های دیگر با شدت و ضعف دور از انتظار نیست، کلیه کارکنان و کشیک‌های جمعیت هلال احمر به حالت آماده باشد درآمدند.

قاسم غریب آبادی با تأکید بر اینکه هموطنان باید در هنگام بروز زمین لرزه خونسردی خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: مطالعه دستورالعمل‌های منتشر شده در این زمینه و رعایت هرگونه نکات ایمنی از الزامات است.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور، مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای در ساعت ۱۷ و ۳۷ دقیقه و ۹ ثانیه عصر امروز شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در حوالی «خان ببین» در استان گلستان ثبت شد.

موقعیت و مرکز این زمین لرزه که در عمق ۵ کیلومتری زمین رخ داد در ۱۶ کیلومتری «خان ببین»، ۱۶ کیلومتری «رامیان» و ۱۸ کیلومتری «علی آبادکتول» در شرق استان گلستان گزارش شده است.

این زلزله که در مرکز استان گلستان «گرگان» و شهرستان های شرقی هم احساس شد، تاکنون هیچ خسارتی نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار