انسانیت سن و سال نمی شناسد

تهران (پانا)‌ - دانش آموزان هنرمند ایرانی با حضور در راهپیمایی سیزده آبان همزمان با تمام مردم ایران و جهان از مظلومیت کودکان غزه و فلسطین گفتند و با هنر خود انسانیت را تفسیر کردند.

کد مطلب: ۱۴۱۹۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
انسانیت سن و سال نمی شناسد

در یک‌ هوای بارانی قدم به خیابان گذاشته‌ام تا در بین جمعیت عظیم مردم ببینم و بشنوم و درک کنم، جمعیتی که متشکل از کودک و نوجوان، پیر و جوان، سیاه‌وسفید است.
همه‌جا حرف از مظلومیت کودکان غزه بود در هر قدم چشمانم را باز و بسته می‌کردم غرفه‌هایی را می‌دیدم که کودکان و نوجوانان بسیاری در آن مکان حضور داشتند و از عمق وجود خود با کودکان و دانش آموزان فلسطینی و اهالی غزه همدلی می‌کردند.

حس و حال دخترکی نوجوان دبستانی مرا به‌سوی خود جلب کرد با حس و حال خاصی می‌خواند از ته دل فریاد می‌زد ناگهان بغضم فروریخت در آن هنگام به یاد فیلم‌هایی افتادم که مادران با کودکانشان وداع می‌کردند ، کودکی را می‌دیدم که نمی‌خواست دل از پدر و مادرش بکند.

همین امر باعث شد که کنار فاطمه بروم با او هم‌کلام شدم خودش را این‌گونه معرفی کرد، فاطمه فرزانه از مدرسه آزادی قدس 2 هستم .

از او پرسیدم چه دلیلی باعث شد که امروز در راهپیمایی سیزده آبان حضورداشته باشی .

او عنوان کرد: همه ما امروز در این راهپیمایی شرکت کردیم تا به دشمنان نشان دهیم نمی‌توانند هر طور که دلشان خواست با ما رفتار کنند، من گمان می‌کنم حضور دانش آموزان نشانگر این است که بگوییم ما از کودکی پشت کشورمان ایران و پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی یادآور شد: من خودم را در کنار کودکان غزه حس می‌کنم و می‌خواهم به همه آن‌ها بگویم هیچ‌گاه خودتان را تنها حس نکنید.

از او خداحافظی می‌کنم و به راهم ادامه می‌دهم اینجا همه‌چیز رنگ دارد و صدا، صدایی که بغض دارد و فریاد فریادی که طنین گریه‌اش انسان را به سکوت وا‌می‌دارد ولی امروز وقت ساکت شدن نیست باید داد زد و گفت از مظلومیت.

سوگل رسولی از مدرسه شهدا یکی دیگر از دختران حاضر در یک گروه سرود است او نیز از غزه می‌گوید و از حس و حالی که او را وادار کرده است در کنار خیل جمعیتی باشد که می‌خواهند از انسانیت دفاع کنند.

سوگل رسولی که با روپوش مدرسه‌اش در جمع حاضرشده است می‌گوید: حضور مردم در همه اقشار بیانگر این است هیچ‌وقت پرچم این کشور، پرچم اسلام و پرچم سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی پایین نمی‌آید و ایران تا ابد سرفراز می‌ماند.

ما به این خاطر اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون اجرای سرود را پذیرفته‌ایم که به تمام انسان‌ها دین و مذهب خود را تبلیغ کنیم بلکه همه به این سمت و سو جذب شوند و فریب دشمنان اسلام را نخورند..»

یگانه قمری دیگر دانش‌آموزی است که از مدرسه مطهره آمده تا بگوید امروز کودکان فلسطینی و مردمان غزه تنها نیستند.

او از هنر می‌گوید و اینکه یک سرود می‌تواند مبلغ دین باشد و انسان‌های بسیاری را دین‌دار کند.

وی یادآور می‌شود: ما آمده‌ایم که به همه بفهمانیم پشت پرچممان هستیم و از دینمان محافظت می‌کنیم در ضمن با حضور حداکثری در این مراسم‌ها به کشورهای مظلومی همچون فلسطین و غزه نشان می‌دهیم که شما تنها نیستید و ایران و ایرانی پشت شما است.

از او خداحافظی می‌کنم و از خیابان طالقانی به سمت میدان فلسطین می‌روم و خدایم را شکر می‌کنم که در دوره‌ای زندگی می‌کنم که کودکانش تنها به خود فکر نمی‌کنند و دغدغه فردای ایران و جهان رادارند.

خبرنگار پانا:‌ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار