معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در برنامه متمرکز زنگ استکبارستیزی:

دانش‌آموزان به دنبال شهیدپژوهی باشند

زنجان (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح امروز (۱۳ آبان‌ماه) در مراسم متمرکز روز دانش‌آموز و زنگ استکبارستیزی که در دبیرستان ماندگار دکتر شریعتی زنجان برگزار شد، همه دانش‌آموزان را به تحقیق و پژوهش درباره زندگی و مسیرحرکتی شهدا دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان به دنبال شهیدپژوهی باشند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: شهدا و ایثارگران فداکاری‌های زیادی کردند تا کشور ما یک کشور مستقل و خودآگاه باشد و کسب استقلال کشور بدون نقش آفرینی همه آحاد جامعه امکان پذیر نبود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با بیان اینکه یکی از برجسته‌ترین نقش‌ها را دانش‌آموزان در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و مسیر انقلاب ایفا کردند، افزود: دانش‌آموزان باید در خصوص چرایی شهادت شهدای دانش‌آموزان و فداکاری آنان تامل کنند.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تصمیم حضور دانش‌آموزی در جبهه، فردی نبوده است و حتما در این سن و سال تصمیم جمعی خانوادگی بوده، تصریح کرد: یکی از مباحثی که در فضای دانش‌آموزی خوب است اتفاق بیافتد، جریان شهید پژوهی است‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از شهید پژوهی بیان خاطرات والدین شهیدان نیست بلکه پاسخ به این سوال است که چرا دانش‌آموزی که موفق و پرشور بوده، چنین مسیری را انتخاب کرده است، گفت: با پیدا کردن جواب سوال مذکور بزرگ بودن کار دانش‌آموزان بیشتر روشن و مشخص می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان سخنان خود گفت: دانش‌آموزان شهید، نگاه آخرتی و معادگرا داشتند و ۱۳ آبان‌ماه فرصتی است که ما شیاطین را بشناسیم و در زندگی فردی و اجتماعی خود از آن‌ها دوری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار