مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

سیزدهم آبان روز استکبارستیزی، مقابله و ایستادن در مقابل ستم است

پاکدشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، روزسیزدهم آبان را روز استکبارستیزی و روز مقابله و ایستادن در مقابل ستم دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۹۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهم آبان روز استکبارستیزی، مقابله و ایستادن در مقابل ستم است

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با حضور در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت، در آستانه سیزدهم آبان و هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: سیزدهم آبان که در تقویم ایران به نام روز دانش آموز نامگذاری شده است، تاریخ مهمی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. در این روز دانش آموزان زیادی برای اعتراض به حکومت پهلوی به شهادت رسیدند و به واسطه گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش آموز نام گذاری شد؛ سهم دانش آموزان در پیروزی انقلاب و مبارزه با استکبار فراموش نشدنی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، این شهید را بهترین گواه برای نسل‌های امروز و فردا دانست و افزود: امروز شهید فهمیده الگوی نوجوانان و فداکاران و مجاهدان ایران اسلامی است. در واقع امروز با وجود گذشت سالیان سال از شهادت محمد حسین فهمیده اما باز هم نوجوانان و جوانانی هستند که در پیروی از راه این شهید گرانقدر در عرصه های مختلف جهاد، در پی کمک و یاری به هم نوعان خود هستند.

بهرامی همچنین در رابطه با ویژگی های روز سیزدهم آبان عنوان کرد: مهم ترین و اساسی ترین ویژگی این روز، سقوط استکبار است؛ در واقع سیزدهم آبان روز استکبار ستیزی و روز مقابله و ایستادن در مقابل ستم است ؛ حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری روز سیزدهم آبان را از ایام الله می‌دانند، در حقیقت از دیگر ویژگی های این روز ،تفکر و برنامه ریزی برای آینده است و دانش آموزان باید در تمام عرصه های زندگی برنامه ریزی داشته باشند . درسی که میتوان از وقایع این روز گرفت ؛درس امید و تاب آوری است که در فرایند مقابله بین حق و باطل از مهم ترین موضوعات است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه یکی از مهم ترین دستاوردها در روز سیزدهم آبان را بحث امید به پیروزی دانست و خاطر نشان کرد: یکی از چالش تمدن امروزی بحث امید به آینده و ایجاد نگرش مثبت و امیدوارانه در انسان‌ها نسبت به وقایع مختلف زندگی است؛ چراکه امید در انسان موجب تلاش هدفمند او در زندگی و تضمین آرامش، شادابی و سلامت روان او می‌شود. در حقیقت، امید و آرامش حاصل از آن، سرمایه‌ اصلی حیات آدمی است و بسیاری از اختراعات و اکتشافات بشر نیز برای دستیابی به این آرامش و مبارزه با ناامیدی بوده‌ است.

این مقام مسئول در پایان خطاب به خدمتگزاران در عرصه دانش آموزی بیان کرد: مسئولین وظیفه‌ مهم تربیت دانش آموزان در تزار دانش آموزان شهدای سیزده آبان را دارند و دانش آموزان نیز باید بدانند که آینده در دستان آنهاست و اگر مقام معظم رهبری از نظم جهانی در آینده صحبت میکند ،این دانش آموزان هستند که می‌توانند با برنامه ریزی و با هدفمندی و استقامت این نظم جهانی را بر اساس آرمان های اسلامی محقق کنند.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار