دانش آموز هنرآموز البرزی در گفت‌وگو با پانا:

راه پیشرفت و رسیدن به فناوری نوین، علم و دانش است

کرج (پانا) - دانش‌آموز هنرجوی رشته نرم‌افزار رایانه هنرستان حضرت زهرا (س) البرز که در جشنواره امید فردا به مرحله کشوری راه پیدا کرده، بیان کرد راه پیشرفت و رسیدن به فناوری نوین، علم و دانش است.

کد مطلب: ۱۴۱۸۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
راه پیشرفت و رسیدن به فناوری نوین، علم و دانش است

صبا پارسا، هنرجوی رشته نرم افزار رایانه پایه دوازدهم هنرستان حضرت زهرا(س) که در زمینه نرم افزار رایانه به موفقیت هایی رسیده است، در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «ما دانش آموزان ایرانی باید با کسب علم و دانش به رونق و پیشرفت کشورمان خدمت کرده و توفیق همراهی در عرصه های علم و دانش را پیدا کنیم. همچنین به موضوع معنویت و اخلاقمداری نیز توجه ویژه ای داشته باشیم تا پیشرفت در تمامی عرصه ها تحقق پیدا کند. در این زمینه علاقه نسبتا شدیدی به نرم افزارهای کامپیوتری داشتم و وارد رشته کامپیوتر شدم و کم کم با علم برنامه نویسی رایانه آشنا شده و توانستم با دانشی که در طول سه سال کسب کرده ام در جشنواره امید فردا به مرحله کشوری راه یابم.»

وی افزود: «فعالیت فرهنگی خود را از پایه دهم آغاز کردم و هم اکنون جزو فعالین آموزشی هنرستان هستم. در مسابقاتی همچون برنامه نویسی لیگ پایا مقام استانی را نیز کسب کرده ام. زیرا دانش آموزان ریشه توسعه هر کشور هستند. آنان نقش بسیار مهم و بزرگی در توسعه کشور می توانند داشته باشند.»

پارسا اضافه کرد: «موفقیت های خود را مدیون تلاش و پشتکار خودم و صد البته مدیر و معاون فنی هنرستان حضرت زهرا(س) می دانم.»

وی، آموزش و پرورش و دانش آموزان را عامل اصلی پیشرفت کشور در علم و دانش دانست و ابراز کرد: «بهترین و مناسب ترین شرایط برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در تمامی حوزه های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی سرمایه گذاری در امر آموزش و پرورش نسل جوان که می تواند پیشتاز توسعه همه جانبه در جهان باشد. جوانان این مرز و بوم فعال و بااستعداد بوده و می توانند نقش موثری در پیشرفت کشور و تبدیل شدن به کشوری قدرتمند و توسعه یافته ایفا کنند.»

پارسا، راه پیشرفت و ‌رسیدن به فناوری نوین را علم و دانش دانست و افزود: «راه پیشرفت و رسیدن به فناوری نوین علم و دانش است. برای ما ممکن نیست که دنیای بی علم را تصور کنیم، شما اگر دنیای بی علم و دانش را دیده باشید، انسانها در آن هیچ گونه تغییری نمی بینند، فقط زندگی می‌کنند که زنده باشند و بخورند و بخوابند، اگر علم و دانش نبود هیچ گونه پیشرفتی در هیچ زمینه ای رخ نمی داد و انسان همچنان در دوران غار و سنگ زندگی می کرد، اگر علم و دانش نبود علم پزشکی پیشرفت نمی کرد و ما نمی توانستیم از سلامتی برخوردار شویم، بنابراین نیاز‌ داریم از لحاظ علم و دانش و کسب دستاوردهای علمی، لحظه ای درنگ نکنیم.»

این دانش آموز حضور جوانان را در پیشرفت جامعه عامل مهمی دانست و گفت: «جوانان و نوجوانان نقش مهمی در آینده کشور دارند زیرا، وظیفه اصلی ما خوب درس خواندن است، چرا که باید در آینده نقش به سزایی در جامعه داشته باشیم و آینده سازان چند سال دیگر ایران باشیم.»

وی آینده شغلی خود را اینگونه توصیف کرد: «در آینده نه چندان دور در کنکور ‌فنی‌ شرکت خواهم‌ کرد و قصد دارم رشته مورد علاقه ام یعنی مهندسی نرم افزار را انتخاب کرده و‌ ادامه تحصیل دهم.»

پارسا در پایان یادآور شد: «دانش آموزان و آینده سازان کشور می بایست با تکیه برخودباوری و خداباوری، نقش اساسی در ارتقا سطح علمی و معرفتی خود ایفا کنند. نوآوری و ابتکار و کار خلاقانه، دانش و معرفت را اثربخش تر می کند، پس ما باید دنبال نوآوری و خلاقیت در عرصه های علمی و فرهنگی باشیم.»

دانش آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار