مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبرداد؛

اعزام دانش‌آموزانِ پسرِ منتخبِ سمنان به مسابقات فرهنگی و هنری امید فردا

مهم‌ترین اصل تربیتی دانش‌آموزان، پرورش بینش بصیرتی آنهاست

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اعزام 14 نفر از دانش‌آموزانِ پسر و 10 نفر از دانش‌آموزان دخترِ منتخب کشوری به چهل و یکمین دوره مسابقات فرهنگی هنری امید فردا خبر داد و گفت سیاست این است که اگر از هنر، در انتقال مطالب و مفاهیم استفاده شود، ماندگاری و اثربخشی حداکثری خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اعزام دانش‌آموزانِ پسرِ منتخبِ سمنان به مسابقات فرهنگی و هنری امید فردا

سید جمال وزیری، در گفت و گو با پانا، با اشاره به اینکه دانش آموزان استان سمنان در رشته هایی چون داستان نویسی، ساخت و تنظیم اپلیکیشن، بازی رایانه ای، رسانه و فضای مجازی و...در این مسابقات شرکت کردند، خاطرنشان کرد: این مسابقات در مدارس با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌ و پرورش جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین و به‌ویژه تربیت هنری و زیبایی‌ شناختی دانش‌آموزان است.

وی ضمن اشاره به این که ۲ هزار نفر در مرحله استانی شرکت کرده و برگزیدگان انتخاب شدند، ادامه داد: ۲۴ نفر از دانش آموزان شهرستان های استان سمنان که شامل ۱۰ دختر و ۱۴ پسر است، به مسابقات کشوری راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه برگزاری این مسابقات، سبب فراگیری و افزایش مهارت‌های هنری دانش آموزان می شود، افزود: برپایی مسابقات فرهنگی، هنری، استعداد‌های موجود در دانش‌آموزان را بارزتر می‌کند.

وزیری در ادامه، مهم‌ترین اصل تربیتی دانش‌آموزان را پرورش بینش بصیرتی آنها دانست و تاکید کرد: شهید محمدحسین فهمیده، دانش‌آموزی بود که بدون ترس از دشمن، نارنجک به کمر بست و خود را زیر تانک دشمن انداخت؛ این دانش‌آموز فداکار همواره باید الگوی اخلاقی و رفتاری شما دانش‌آموزان باشد تا بتوانید با همت و پشتکار در زندگی آینده خود موفق شوید و نام‌تان را در تاریخ و جامعه اسلامی ماندگار کنید.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان اعزامی به چهل و یکمین دوره مسابقات فرهنگی هنری امید فردا نیز با عنوان دانش آموزانِ حامی کودکانِ غزه و همراه با تابلوی هنری به همین مناسبت و با تصویرگری معلم فرهنگی سمنانی، زهره پازوکی به این مسابقات اعزام شدند، گفت: هدف از این اقدام دانش آموزان اعزامی، استفاده از فرصت های پیش رو جهت آشنایی سایر دانش آموزان منتخب کشوری حاضر در این مسابقات با تاریخ و فرهنگ فلسطین و همچنین رساندن صدای خود به گوش جهانیان از طریق زبانِ هنر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دانش آموزانِ منتخبِ کشوری، با بیان احساسات و عواطف خود، همدردی خود را با کودکان فلسطینی نشان دادند، افزود: جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی استان سمنان، حامی مردم فلسطین هستند. سایر دانش آموزان ایران و سراسر جهان نیز باید با اعلام همبستگی با دانش آموزان غزه، نفرت و انزجار خود را از رژیم نژادپرست و کودک کش صهیونیستی اعلام کنند.

وزیری در ادامه در خصوص رشد فکری دانش‌آموزان اظهار کرد: خوشبختانه امروزه دانش‌آموزان به رشد فکری مورد نیاز خود رسیده‌اند و می‌توانند در مواقع ضروری تصمیمات درستی بگیرند؛ همچنین دانش‌آموزان با بینش بصیرتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود، می‌توانند در تمام عرصه‌ها نظرات خود را بیان کنند و در تمام مسائل تعامل داشته باشند.

وی از اعطای جایزه ویژه کودکان غزه به دانش‌آموزان در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری فردا خبر داد و گفت: امروز صدها هزار دانش آموز فلسطینی در سوگ از دست دادن خانواده‌ها و همکلاسی هایشان عزادار هستند و خانه‌ای برای زندگی، مدرسه‌ای برای تحصیل، بیمارستانی برای درمان، آبی برای آشامیدن و غذایی برای خوردن ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر حمایت از کودکان غزه اذعان کرد: امروزه دانش‌آموزان مدارس سرتاسر کشور مشتاق حمایت از کودکان غزه هستند؛ زیرا آنها می‌دانند که باید از مظلومان دفاع کنند و در مقابل ظالمان بایستند و این امر به دلیل نحوه تربیت اجتماعی در مدارس و تکامل بلوغ فکری آنها است؛ همچین دانش‌آموزان معتقدند کودکان مظلوم‌ترین قشری هستند که درگیر جنگ شده‌اند و اسرائیل را همانند شیطانی می‌دانند که به دنبال نابودی و سست کردن پایه‌های دین اسلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار