مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران:

هدف از اجرای طرح پاد آگاهی‌بخشی به قشر آینده‌ساز جامعه است

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران با بیان اینکه طرح پاد طرحی ملی به منظور حرکت به سمت آموزش پیشگیری از مصرف دخانیات است، این طرح را در جهت افزایش آگاهی‌بخشی به قشر آینده‌ساز جامعه موثر و مفید دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۷۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای طرح پاد آگاهی‌بخشی به قشر آینده‌ساز جامعه است

به منظور آموزش رایگان دانش آموزان مدارس در جهت پیشگیری از استعمال دخانیات با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کارگاه آموزشی طرح پاد با حضور محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، عباس کیوانلو مدیر سازمان دانش آموزی شهر تهران، مدیران سازمان دانش آموزی و مدیران مدارس متوسطه اول مناطق منتخب در دفتر جمعیت پیشگیری از استعمال دخانیات برگزار شد.

محمدرضا مسجدی با بیان اینکه این طرح با هدف درگیر کردن مدرسه، محله‌های اطراف مدرسه، والدین و دانش آموزان اجرا می شود، اظهار کرد: پاد، طرحی ملی به منظور حرکت موثر به سمت آموزش پیشگیری از مصرف دخانیات است. این طرح با همیاری مربیان، کادر مدارس و والدین دانش آموزان با ارائه آموزش هایی پیشگیرانه و ایجاد محیطی مناسب سعی در پیشبرد اهداف خود در زمینه پیشگیری دارد.

عباس کیوانلو، مدیر سازمان دانش آموزی شهر تهران با بیان اینکه مدرسه همانند خانواده بعنوان مهمترین عامل در دوران رشد تاثیر بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته است و تنها محل یادگیری، خواندن و نوشتن نیست، بلکه محل آموزش فرهنگ صحیح، ارتقا سطح آگاهی از مهارت های اجتماعی و نیز آموزش صحیح استفاده از پدیده های نوین ارتباطی و انطباق پذیری اجتماعی فرد است که می تواند از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر کم کند. بنابراین برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خانواده و مدرسه توامان می‌تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

کیوانلو اضافه کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ سازمان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و آموزش‌ و پرورش شهر تهران، طرح پاد در مدارس منتخب تهران در مناطق ۴ ،۹، ۱۲ و ۱۶ و در یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه و در پایه هفتم اجرا می شود. در قالب این طرح دانش آموزان آموزش های لازم در خصوص آسیب های استعمال دخانیات را می بینند.

وی با اشاره به اینکه اگر ما بتوانیم با کمک جمعیت پیشگیری از استعمال دخانیات آموزش های لازم را در این خصوص به دانش آموزان ارائه دهیم، میزان آگاهی بخشی به قشر آینده ساز افزایش پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار