حسینی در گفت‌وگو با پانا:

پیشرفت و توسعه کشور وابسته به آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت پیشرفت و توسعه کشور وابسته به آموزش و پرورش است بر همین اساس باید این حوزه را مبنای حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی قرار داد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت و توسعه کشور وابسته به آموزش و پرورش است

کریم حسینی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به مصوبات آموزشی مجلس در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: «بخش آموزش یکی از بخش‌های مهم برنامه هفتم توسعه بود که مورد توجه اغلب کمبته‌های تخصصی کمیسیون تلفیق قرار گرفت به گونه‌ای که می‌توان گفت همه اعضا در این بخش اظهار نظر داشتند.»

نمابنده مردم اهواز در مجلس افزود: «آنچه که آموزش و پرورش را ویژه‌تر می‌کند، این است که پایه و اساس پیشرفت و توسعه کشور وابسته به آموزش و پرورش است. بر همین اساس باید این حوزه را مبنای همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی قرار دهیم و در برنامه‌های توسعه پنج ساله به این حوزه توجه ویژه داشته باشیم.»

وی ادامه داد: «ما در بخش آموزش و پرورش پیشرفت لازم را نداشته‌ایم و این عدم پیشرفت، در بسیاری از شاخص‌ها قابل احصاست که به واسطه برنامه هفتم باید این کاستی‌ها را جبران کنیم. نیاز ما در این برهه از زمان اصلاح بسیاری از روش‌هاست.»

حسینی بیان کرد: «قطعا دشمن دست روی نقطه‌ای می‌گذارد که آثار تخریبی بیشتری داشته باشد. یکی از این نقاط آموزش و پرورش است که دشمن می‌داند آثار تخریبی خود را تا سال‌ها یا دهه‌های می‌تواند شاهد باشد و خسارت مدنظر خود را وارد کند.»

این عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: «تاکیدات مقام معظم رهبری بر آموزش و پرورش در چند برهه نشان دهنده این است که توجه به این حوزه مطالبه‌ای جدی است. تمامی قوای کشور باید به این دیدگاه برسند که اهمیت این حوزه برجسته است و قطعاً در برنامه‌ریزی‌های بعدی باید آن را مدنظر داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار