آسمان لالیگا کهکشانی شد

شکست بارسلونا در فصل ۲۵۵ الکلاسیکو به سبک رئالی/ بلینگهام، توپچی رئال سنگر اناری‌پوشان را فروریخت

تهران (پانا) - تیم فوتبال رئال‌مادرید با درخشش ستاره انگلیسی این تیم، فاتح ال‌کلاسیکو شد و به صدر جدول رده‌بندی لالیگا بازگشت.

کد مطلب: ۱۴۱۷۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آسمان لالیگا کهکشانی شد

بارسلونا پذیرای رقیب سنتی خود یعنی رئال مادرید در حساس‌ترین دیدار هفته یازدهم لیگ فوتبال باشگاه‌های اسپانیا،بود که این دیدار با برتری ۲ بر یک کهکشانی‌ها به اتمام رسید.

قضاوت نخستین ال‌کلاسیکوی فصل که در ورزشگاه المپیک یوئیس کمپانیس برگزار شد را ژیل مانزانو برعهده داشت.

رقابت سایه به سایه دو تیم در جدول رده‌بندی، بر حساسیت‌های همیشگی این دیدار افزوده بود. کار در حالی آغاز شد که لواندوفسکی، رافینیا و جوئل کونده که به تازگی از بند مصدومیت رها شده‌اند، جایی در ترکیب اصلی بارسلونا نداشته و کار را از روی نیمکت آغاز کردند. فرانکی دی‌یونگ و پدری، دو هافبک اصلی بارسلونا نیز که مدت‌هاست آسیب دیده‌اند، به این دیدار نرسیدند.

بر همین اساس، ژاوی تیمش را با روشی محتاطانه نسبت به بازی‌های قبلی روانه میدان کرد و برای مهار وینیسیوس برزیلی، به صورت همزمان از کانسلو و آرائوخو در جناح راست تیمش استفاده کرد.

از سوی دیگر، کارلو آنچلوتی سرمربی باتجربه رئال هم، ادواردو کاماوینگا و مودریچ را روی نیمکت نشاند تا شوامنی و فرلان مندی استفاده کند.

در دقیقه ششم حمله بازیکنان میزبان با اشتباه خط دفاعی رئال‌مادرید همراه شد و ایلکای گوندوگان از این فرصت بهره لازم را برد و گل نخست بازی را برای بارسلونا به ارمغان آورد.

در ادامه رئالی‌ها با اتکا به سرعت و تکنیک وینیسیوس و رودریگو درپی ایجاد موقعیت روی دروازه بارسلونا بودند و بازیکنان میزبان هم با حفظ توپ و آرام کردن بازی، طراحی ضد حمله را در دستور کار داشتند.

سپس شاگردان ژاوی دوباره بر توپ و میدان مسلط شده و با استفاده از جناحین، خطراتی را ایجاد کردند اما در نهایت نیمه نخست با همان یک گل به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم، سرمربی رئال مادرید دست به تغییر زد و کاماوینگا را به جای مندی به زمین فرستاد تا با تقویت جناح چپ تیمش، فضا را برای وینیسیوس باز کند.

تعویض‌های آنچلوتی در ادامه، روند بازی را به کلی تغییر داد و بارسلونا را گرفتار کرد. در دقیقه ۶۸ فشار حملات رئال جواب داد و شوت سنگین و مهار نشدنی جود بلینگهام ستاره انگلیسی به تور دروازه بارسلونا چسبید تا کار به تساوی کشیده شود.

پس از این گل، روند بازی تغییر کرد و رئال بر میدان مسلط شد و در دقیقه ۹۱ ارسال کارواخال با تعلل مدافعان بارسلونا همراه شد تا بلینگهام گل دوم خود و کهکشانی‌ها را به ارمغان آورده و ورزشگاه را در سکوت فرو ببرد. ستاره رئال با درخشش در این دیدار به آمار ۱۰ گل در ۱۱ دیدار اخیر فصل جاری لالیگا رسید.

رئال با این برتری ارزشمند خارج از خانه با ۲۸ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به خیرونا به صدر جدول لالیگا بازگشت. هم اکنون، خیرونا با ۲۸ و بارسلونا با ۲۴ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم جدول هستند.

ترکیب بارسلونا:

مارک آندره ترشتگن، ژائو کانسلو(لامین یامال)، بالده، آرائوخو، ایناگو مارتینس، گابی، فران تورس(لواندوفسکی)، ژائو فلیکس(رافینیا)، کریستنسن، ایلکای گوندوگان و فرمین لوپز(اوریل رومئو)

ترکیب رئال:

کپا، دنی کارواخال، داوید آلابا، جود بلینگهام، وینیسیوس جونیور، تونی کروس(لوکا مودریچ)، رودریگو، فدریکو والورده، شوامنی، رودریگو (خوسلو) و فرلان مندی (کاماوینگا)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار