بذرپاش به پانا خبر داد؛

توافق با وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان

عملکرد بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن رضایت بخش نیست

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت توافق با وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۴۱۶۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
توافق با وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: در سفر به ارمنستان توافقات خوبی انجام شد؛ توافق دیگری درباره تعرفه ترانزیتی بود ما آمادگی داشتیم که از فردای سفر این تعرفه را به صفر برسانیم. اما طرف ارمنستانی اعلام کرد که ظرف ۳ ماه آینده این کار را انجام خواهد داد که تعرفه ترانزیتی بین دو کشور به صفر برسد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی برای ساخت مدرسه به ارمنستان معرفی شدند. ما از وزیر آموزش و پرورش خواستیم که سازمان نوسازی به ساخت مدرسه در ارمنستان اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز به همراه معاون اول رئیس جمهور به کشور قرقیزستان سفر می‌کنیم تا در نشست مشترک معاونان و نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حضور پیدا کنیم. دستور کار اصلی این نشست فعالیت‌های مختلف کشور در حوزه ترانزیتی و آغاز فرآیند کریدوری شرق به غرب و شمال به جنوب میان کشورهای عضو است. همچنین در نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو که در دو هفته آینده در ازبکستان برگزار می شود نیز مساله کریدور شرق به غرب مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است سهم هر کشور در احداث این کریدور مشخص شود.

بذرپاش در پاسخ به خبرنگار پانا درباره ساخت مسکن فرهنگیان، بیان کرد: برای تامین مسکن فرهنگیان در حال توافق با وزارت آموزش و پرورش هستیم. ان‌شالله ما هم بتوانیم سهم زمین خوبی را برای این عزیزان تخصیص دهیم. فرهنگیان یکی از بهترین اقشار جامعه هستند. ما باید از همه ظرفیت خود برای این قشر استفاده کنیم. ان‌شالله ظرف دو هفته آینده متن نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از وزارت آموزش و پرورش خواستیم که زمین‌های مازاد خود را ارائه دهند. قرارگاهی نیز برای تامین مسکن اعضای هیات علمی تعیین شده است.

بانک‌های خصوصی سپرده‌های مردم را باید به پروژه‌های ملی اختصاص دهند

بذرپاش به عملکرد بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: طی 5 ماه به اندازه دو سال قبل از آن تسهیلات پرداخت شده و رشد داشتیم، ولی تکلیفش بیش از این است، عملکرد بانک‌ها رضایت بخش نیست. از رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد درخواست کردیم و تلاش‌های زیادی صورت گرفت. بعد از جلسه شورای عالی مسکن 4 جلسه برگزار شد و دو روز گذشته بانک به بانک ارزیابی انجام شد.

بذرپاش با بیان اینکه عملکرد بانک‌های خصوصی در نهضت ملی مسکن تقریبا صفر بوده است، گفت: بانک‌های خصوصی وظیفه ملی برعهده دارند. سپرده مردم که در اختیارشان است را باید برای پروژه‌های ملی بیاورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار