مدیر آموزش و پرورش ملارد در کارگاه آموزشی مشاوران مدارس ملارد تأکید کرد:

بهره‌گیری از خدمات راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب‌ناپذیراست

ملارد(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در کارگاه آموزشی مشاوران مدارس این شهرستان بر بهره‌گیری از خدمات راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌گیری از خدمات راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب‌ناپذیراست

کارگاه آموزشی مشاوران مدارس به همت کارشناسی مشاوره آموزش و پرورش ملارد در آموزشگاه دخترانه فرزانگان استعدادهای درخشان برگزار شد.

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد در کارگاه آموزشی مشاوران مدارس این شهرستان بیان کرد: بهره‌گیری از خدمات راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب ناپذیراست. آموزش و پرورش باید زمینه‌ای را فراهم کند تا تمام استعدادهای انسانی که به طور بالقوه در وجود وی نهفته است به بالفعل تبدیل گردد و یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق این هدف سلامت جسم و روان دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین فردی که می‌تواند به طریق اصولی اطلاعات معتبر در اختیار دانش‌‌آموزان قرار دهد تا مشکلات آنان را کاهش دهد مشاور می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش ملارد افزود: مـشاوره فـعالیتی تـخصصی و هدفمند است که در آن مراجع در یک فضای مملو از تفاهم و همدلی، آزادانه و صادقانه به طرح مشکلش با مشاور می‌پردازد و پس از تجزیه و تحلیل موضوع و خودشناسی بیشتر و عمیق‌تر ، با کمک مشاور به تصمیم‌گیری مناسب و نهایتاً حل مشکل می‌رسد .

وی در خصوص وظایف مشاوران موارد ذیل را برشمرد و گفت: رشد و توسعه قوای فکری و معنوی و عقلی دانش‌آموزان رشد و توسعه مهارتهای زندگی شغلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان و رشد و توسعه شخصیت دانش‌آموز از وظایف مهم مشاوران در مدارس است که باید جدی گرفته شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار